Zona Metropolitana Braila-Galati – Boboc: „Este un demers in care eu cred!”

 

 

Opt organizatii din cele doua orase, Braila si Galati - au decis sa colaboreze pentru realizarea zonei metropolitane Dunarea de Jos cu o populatie de peste 400.000 de locuitori. Potrivit reprezentantilor, in proiect pot intra si alte oganizatii din Galati, Braila si din Tulcea. Prin cooptarea orasului Macin si a comunelor invecinate, zona metropolitana va ajunge la aproape 600.000 de locuitori, devenind cea mai mare regiune de acest fel din Romania.

”Sustin proiectul Zonei metropolitane Braila Galati, cu speranta ca, daca politicienii s-au pierdut in ultimii 28 de ani in tot felul de discutii sterile, o initiativa venita din partea societatii civile poate avea mai multi sorti de izbanda. Zona metropolitana si dezvoltarea celor doua comunitati pornind de la terenul de 1000 de hectare existent intre Braila si Galati este un demers in care eu cred si pe care, de altfel, l-am promovat inca din 2016, atunci cand, prin proiectul ”Deschidem Braila”, am militat pentru dezvoltarea acestei zone”, a declarat liberalul.

Prima actiune a organizatiilor semnatare o reprezinta participarea la evenimentul “Moldova Vrea Autostrada”, ce se va desfasura pe 19 mai

Evenimentul va consta intr-un mars motorizat, cu masini din toate judetele din estul tarii, care se vor indrepta spre capitala, participantii solicitand in acest mod construirea unei autostrazi “care sa scoata din izolare Moldova si Braila, de restul tarii”.

Catalin Boboc a atras atentia asupra faptului ca administratiile locale sunt cele care trebuie sa se implice in dezvoltarea zonei metropolitane, printr-o buna colaborare si desigur, cu sprijinul guvernului.

„Consider ca timpul nu mai trebuie pierdut, ca este nevoie sa plecam de la ceva concret, indiferent ca este vorba despre un parc industrial sau despre un centru universitar, al carui campus sa fie amplasat intre Braila si Galati. Sau despre ambele proiecte, derulate in paralel. Este nevoie de deschidere din partea autoritatilor locale, de sustinere guvernamentala. Trebuie gandite facilitati fiscale, acordate in functie de numarul locurilor de munca nou create, de reduceri la impozitele pe cladire, la taxa pentru autorizatia de construire, la avizul pentru autorizatia de functionare, la taxa de folosinta a terenului si la taxa de concesiune”, a adaugat Catalin Boboc, prim-vicepresedinte PNL Braila.

RO100 Curatam Galatiul, Asociatia Braila Capitala Europeana a Culturii 2021, Asociatia Dumitru Ionescu-Braila, Comunitatea Soferilor din Galati, Salvati Centrul Vechi-Braila, Comunitatea Off-road Galati, PACT pentru Galati, Asociatia de Turism Proilavia Braila – sunte cele 8 organizatii care au dus mai departe, la un alt nivel, societatea civila. Acestea isi propun sa colaboreze pentru infiintarea si mai apoi, dezvoltarea Regiunii metropolitane Dunarea de Jos atat in plan civic si economic, cat si in cel politic.

„Parcul industrial intre Braila si Galati este un proiect in care cred si in care, cu siguranta, cred si cei care m-au votat in 2016, dar si cei carora poate nu le-am explicat suficient de bine. Infiintarea Zonei Metropolitane Braila-Galati si dezvoltarea acesteia, care sa inceapa cu un parc industrial este un demers pe care il sustin si il sprijin cu toata energia. Sper ca un astfel de proiect sa adune in jurul lui, alaturi de societatea civila, mediul de afaceri, lumea politica, administratiile locale din Braila si Galati. De data aceasta, poate vom avea cu totii intelepciunea necesara sa trecem peste orice fel de orgolii si neintelegeri anterioare si sa ne gandim si la generatiile care vin din urma”, a declarat Catalin Boboc.

Organizatiile amintite sustin, printre altele, necesitatea dezvoltarii infrastructurii in zona, cu referire la construirea unui aeroport, a unei autostrazi, precum si a podului peste Dunare.