Iulian Chiriac: ”Eu sper să nu fim atât de încăpățânați, să cheltuim banii țării, când avem fonduri europene la dispoziție, pentru acest pod”

 

 

Faptul că au început deja să se pregătească banii, pentru exproprierile de pe traseul Podului suspendat peste Dunăre, Brăila – Tulcea, nu face decât să întărească credibilitatea celor implicați în derularea acestui proiect.

Aflat în cadrul unei emisiuni televizate, președitele Consiliului Județean Brăila a declarat că cererea de finanțare va fi depusă în timp util la Comisia Europeană, lucrările fiind în grafic.

Din punctul meu de vedere, lucrurile sunt în grafic, în ceea ce privește autoritatea publică județeană. Dăm tot concursul proiectantului, dar și constructorului și Ministerului Transporturilor, pe tot ce se întâmplă pe raza județului Brăila. În momentul de față, știu că până la sfârșitul lunii trebuie să se încheie descărcarea de sit arheologic, o etapă premergătoare podului. Am văzut în presă că s-a ieșit și cu sumele pentru expropriere”, a declarat Iulian Chiriac, la Digi24.

În total, este vorba de 64,23 hectare, în judeţele Brăila şi Tulcea, care aparțin atât societăților private, cât și persoanelor fizice.

Contractul a fost atribuit în urmă cu un an asocierii dintre firmele Astaldi SpA şi IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. şi este în valoare de aproape 2 miliarde lei, fără TVA. Proiectul face parte din categoria ITI - Investiţii Teritoriale Integrate, finanţabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritară 2 “Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient”.

Suntem în exercițiul financiar 2014-2020, deci suntem în termen(...)În momentul de față nu există cererea de finanțare pentru proiect. Proiectul există. Am vorbit cu constructorul și este depus la Ministerul Transporturilor(...) Cererea de finanțare trebuie să meargă de la Ministerul Transporturilor la Comisia Europeană”, a adăugat președintele.

Indiferent de situație, președintele Consiliului Județean a declarat: ”contractul este semnat și megrem mai departe. El trebuie finanțat dintr-o sursă de buget, ori cu fonduri europene, ori de la Guvernul României. Eu sper să nu fim atât de încăpățânați, să cheltuim banii țării, când avem fonduri eropene la dispoziție, pentru acest pod”.

Conform contractului, asocierea dintre Astaldi SpA (Italia) şi IHI Infrastructure Systems CO.Ltd (Japonia) ar trebui să treacă la construirea efectivă a podului în martie 2019, iar în martie 2022 este prevăzut să se facă recepţia finală. Există, cum era de aşteptat, şi un scenariu pesimist, potrivit căruia, finalizarea contrucţiei s-ar putea amâna cu 12 luni, respectiv până în martie 2023. Garanţia lucrărilor va fi de 120 de luni (10 ani), timp în care, orice problemă va fi corectată pe cheltuiala constructorului.