”Abecedarul” aviației se va învăța și în Ianca! Urmează cursuri gratuite pentru copii, competiții și cantonamente!

Cum a ajuns Aeroclubul României în posesia aerodromului din Ianca?

În toamna lui 2009, aerodromul din Ianca a trecut din administrarea MapN, în administrarea Consiliul Judeţean, cu intenţia de a-l transforma într-un aeroport civil. Totul a rămas, însă, la nivel de planuri, iar aerodromul a ajuns să fie o povară financiară tot mai mare pentru autorităţile judeţene.

Guvernul României a solicitat, pe 2 februarie, Consiliului Judeţean Brăila să aprobe o hotărâre prin care să treacă din domeniul public al judeţului Brăila în cel al statului. Ulterior, urmând să fie preluat de Aeroclubul României.

Președintele Consiliului Județean spune că a făcut toate demersurile necesare pentru a trece aeroportul de la Ianca în patrimoniul public al statului, pentru a clarifica partea de patrimoniu public al județului Brăila, așa cum cerea Ministerul de Finanțe, însă Ministerul Apărării nu a dorit să renunțe la acest obiectiv. Între timp, Aeroclubul Român a găsit o întrebuințare pentru aeroportul din Ianca.

Înființarea unui aeroclub teritorial în județul Brăila, va desăvârși procesul de extindere la nivelul întregului teritoriu național a activităților derulate de Aeroclubul României, contribuind la îndeplinirea scopului acestei instituții publice, respectiv de pregătire și perfecționare a tinerilor pentru practicarea sporturilor aeronautice.

Cu o tradiție de peste 100 de ani și cu 15 locații active de zbor, având în dotare peste 200 de aeronave și mai mult de 150 de parașute, Aeroclubul României școlarizează anual, gratuit, aproximativ 3500 de tineri.

Astăzi, la Consiliul Județean, a fost prezent și George Rotaru, directorul general al Aeroclub România, care a subliniat importanța pe care o va avea noua locație în zona Brăila-Galați.
”O să vedem exact ce discipline vor începe și în ce ordine. Probabil vom atrage și un mic număr de personal din zonă, gen personal tehnic. Sunt mulți oameni care au lucrat în zona militară, care s-au pensionat mai devreme, și doresc să se reîntoarcă în domeniu. Este o ocazie ca să generăm și o locație în care putem desfășura cantonamente pentru loturile naționale, mă refer la loturile de zbor cu motor sau parașutism. Putem să desfășurăm și campionate naționale, pentru că acestea se desfășoară anual în locații diferite(…) Anual școlarizăm gratuit aproximativ 3000 de tineri, dintre aceștia în jur de 1000 încep să zboare, iar jumătate dintre ei ajung să-și ia licența de zbor”,

a declarat George Rotaru, directorul general al Aeroclub România.

În componența Aeroclubului României intră 15 aerocluburi teritoriale, ca subunități fără personalitate juridică, cu sedii şi terenuri de zbor situate în localitățile Arad, Baia Mare, Brașov – Ghimbav, Brașov – Sânpetru, București – Clinceni, Caransebeș, Cluj, Craiova, Deva, Iași, Oradea, Pitești, Ploiești, Satu-Mare, Sibiu, Suceava, Târgu Mureș.

Toate terenurile de zbor aferente aerocluburilor teritoriale sunt în administrarea Aeroclubului României și fac parte din domeniul public al statului, fiind înscrise ca atare în Anexa 16 la 2 Hotărârea Guvernului nr. 1705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările și completările ulterioare.

La acest moment întregul complex Aeroport Ianca, fost „Cazarma 906”, este nefuncțional și nefolosit. Terenul, construcțiile aferente, precum și pista de decolare-aterizare și bretelele aferente vor fi salvate din starea avansată de degradare, la care au ajuns.

După cum se observă din harta de mai jos, zona de sud-est a României nu poate fi deservită în prezent de Aeroclubul României.

Express Your Reaction
Like
Love
Haha
Wow
Sad
Angry