Prezent la Brăila, pentru semnarea contractului pentru servicii de proiectare, faza Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul de investiții „Drum TransRegio Galați – Brăila – Slobozia – Drajna – Chiciu – Autostrada A2”, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a vorbit despre cele trei drumuri expres care vor lega Brăila de Galați, Focșani și Buzău.
DEx6 va face legătura între orașele Brăila și Galați și are o lungime planificată de 12,29km. Constructorul a fost desemnat în septembrie 2020: asocierea SA & PE Construct SRL – Spedition UMB – Tenostrade SRL, preț 371.416.131,09 lei fără TVA, durata: 10 luni proiectare, 24 luni execuție, termen deschidere: 2024. Contractul a fost semnat în aprilie 2021.
”Având în vedere că vorbim de un constructor extrem de serios și anume UMB-ul, sperăm ca până la sfârșitul acestui an să avem dat în folosință și drumul expres Galați-Brăila. S-au depășit anumite puncte care țineau în loc, cu privire la autorizația de construcție peste pod, sau povestea cu pădurea. Acele lucruri au fost depășite. Asta înseamnă că există front de lucru, atunci când vremea va permite și la cum îi cunosc și cum știu să se mobilizeze cei de la UMB, mă duce într-o zonă de optimism, că la sfârșitul acestui an va însemna și darea în circulație a drumului expres, care să facă legătura cu podul, pentru că descărcarea trebuie să vină acolo.
Studiul de fezabilitate pe varianta Focșani merge bine și anul acesta vom scoate la licitație pentru proiectare plus execuție acest drum. Mai puțin bine merge realizarea studiului de fezabilitate pe varianta Buzău”,
a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, la Brăila.
Una din problemele pe care le-a menționat Grindeanu, pe șantierul Dex Brăila-Galați, se referă la o pădure care trebuia scoasă din circuitul forestier. În acea zonă, unde nu era emisă autorizație de construire, trebuia realizat un viaduct extrem de complex, în lungime de circa 1,7 kilometri. Ministrul Transporturilor spune însă că aceste probleme s-au rezolvat.
”Milcovia Expres” (DX6 Brăila – Focșani) va avea o lungime de 76 de kilometri, iar valoarea contractului este de 15 milioane de lei. Drumul expres va avea 2×2 benzi de circulație (3,5 m/bandă), zonă mediană de 3 m și acostamente de 2×2,25 m, din care 0,75 m benzi de încadrare cu aceeași structură rutieră ca a benzilor de circulație și 1,5m acostament consolidat.