Promisiunile au fost făcute de constructori și transmise de către președintele Consiliului Județean, Iulian Chiriac, în ședința ordinară de săptămâna trecută.
”Constructorul a promis că va da la gata drumul expres Brăila-Galați până în decembrie anul acesta. Undeva în luna iulie vom trece pe pod(tot constructorul spune) pe breșa de la intersecția străzii Calea Galați, pe breșa de la Smârdan; se lucrează acum la parapeți și la al doilea covor asfaltic pe tot tronsonul, așa că lucrurile merg bine.
Pe Drumul Expres Brăila – Focșani sunt undeva la 98% în finalizarea studiului de fezabilitate, mai sunt vreo doi proprietari, dar o să intre cu Jandarmeria acolo, să facă studiile și dacă avem aprobat în ședință de Guvern studiul de fezabilitate și dacă cu toții ne dorim lucrul ăsta și o să milităm că ne trebuie partea de infrastructură mare rutieră și pentru județul Brăila, și pentru județul Galați, se va scoate la licitație pe fonduri europene sau fonduri guvernamentale proiectare plus execuție, exact cum s-a scos și podul peste Dunăre. Atunci o să legăm tot ce înseamnă de Autostrada Moldovei, care se lucrează: drumul expres Brăila Focșani, cu podul, cu descărcare către Portul Constanța”,
a declarat președintele Consiliului Județean Brăila, Iulian Chiriac.
Din cauza faptului că doi fermieri din Siliștea încă refuză accesul echipelor de foraj pe terenurile lor, pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al drumului expres Brăila-Focșani, în următoarea perioadă se va interveni cu forța, implicând structuri din cadrul Ministerul Afacerilor Interne.
Drumul este denumit generic ”Milcovia Expres” (DX6) şi va avea o lungime de 76 de kilometri. Finanţarea contractului în valoare de 15 milioane de lei va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile, studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic de execuţie având un termen de realizare de maximum 24 de luni.
Potrivit informaţiilor din caietul de sarcini, profilul transversal al drumului va avea caracteristicile unui drum expres cu 2×2 benzi de circulaţie (3,5 m/bandă), zonă mediană de 3m şi acostamente de 2×2,25 m din care 0,75 m benzi de încadrare cu aceeaşi structură rutieră ca a benzilor de circulaţie şi 1,5 m acostament consolidat.