România cunoaște, în prezent, o dezvoltare progresivă a sistemelor de transport inteligente pe rețeaua rutieră națională, proces realizat în paralel cu programul de dezvoltare a sectorului rutier prevăzut în Master Planul General de Transport și în strânsă corelație cu acțiunile derulate la nivel european și internațional.
Dezvoltarea infrastructurii rutiere joacă un rol important în integrarea pieței interne, dezvoltarea demografică și economică a zonelor conectate, valorificarea sectorului turistic, conectarea polilor urbani de zonele metropolitane și susținerea îmbunătățirii poziției geografice a României ca zonă de tranzit, a coridoarelor identificate și promovate, la nivel european, prin documente de planificare strategică.
Partidul Social Democrat a contribuit, atât de la nivel guvernamental și parlamentar, la facilitarea investițiilor în infrastructura rutieră.
”Infrastructura de transport a fost o prioritate a parlamentarilor PSD! DOVADA: Brăila devine cel mai important nod rutier din sud-estul României!
Nu vorbim de ceea ce se va face, ci vorbim de CEEA CE AM FĂCUT! Proiectele de infrastructură rutieră, care au luat naștere odată cu ridicarea podului peste Dunăre, nu mai sunt doar idei simple, uitate prin sertarele miniștrilor care s-au tot perindat pe la Transporturi.
Sub conducerea lui Sorin Grindeanu, cu ajutorul europarlamentarului Mihai Tudose, dar și cu implicarea parlamentarilor PSD, Brăila a cunoscut o importantă dezvoltare în ceea ce privește infrastructura rutieră.
INVESTIȚII în sectorul rutier
– Finalizarea podului peste Dunăre de la Brăila cu o lungime de 2.19 km, finanțat din fonduri europene nerambursabile din Programul Operațional Infrastructură Mare.
– Execuție drum expres Brăila – Galați aflat în stadiu fizic de realizare de 83%, cu o lungime de peste 10 km și o valoare estimată de 100 mil. EUR, finanțat din Programul Operațional Infrastructură mare și din Programul Transport 2021-2027.
– Lansare licitație pentru proiectare și execuție drum expres Focșani – Brăila cu o lungime de 73 km și un cost estimat de 1 mld. EUR, eligibil pentru finanțare din fonduri europene prin Programul Transport 2021-2027.
– TransRegio Brăila – Slobozia – Drajna – A2 si Chiciu Drajna – finanţat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, cu o valoare a contractului de 17 064 028 lei (20 306 194 lei cu TVA). Lungimea estimată a drumului Transregio este de aproximativ 170 km.
Investițiile în infrastructura rutieră nu se opresc aici și, în ciuda declarațiilor celor din PNL, care sunt specialiști în critică, drumul expres Brăila – Buzău se va realiza, indiferent de sursa de finanțare.
Cu Podul peste Dunăre, trei drumuri expres și unul Transregio, Brăila devine unul dintre cele mai importante noduri rutiere din România!” – a transmis deputatul PSD, Mircea Florin.
Evoluția investițiilor de infrastructură în anul 2024 a fost în continua creștere, fiind depășit pragul de 1.000 km de autostradă și drum expres în trafic și deschiderea cât mai multor șantiere pe infrastructură rutieră, având contracte pentru execuție lucrări de aproximativ 800 km de autostradă și drum expres.