În perioada 21-25 octombrie, la Școala Gimnazială Tichilești s-au desfășurat activități extra curriculare specifice programului național intitulat „Școala altfel”. În acest sens, elevii ciclului gimnazial, sub coordonarea cadrelor didactice, au participat, cu dedicarea și entuziasmul vârstei, la mai multe astfel de activități de educație non-formală. Tematicile au fost diversificate și au avut în vedere dezvoltarea unor abilități care să sporească spiritul de echipă, încrederea în sine, toleranța, comunicarea interpersonală, dar și pe cea interculturală.
Astfel, în prima zi de educație non-formală, a fost organizată activitatea intitulată „Responsabilitate și autocontrol” . Printre obiectivele avute în vedere pot fi menționate: elevii să fie determinați să înțeleagă importanța responsabilității personale, să respecte normele sociale, să devină mai conștienți de comportamentele pe care le manifestă și să dobândească abilități de autocontrol. Pentru încurajarea unui mediu de învățare pozitiv, bazat pe comunicare eficientă, toleranță și empatie, au fost prezentate scenarii ipotetice sau realiste, tehnici de autocontrol, contractul clasei, precum și exerciții de reflecție. Activitatea, desfășurată cu elevii clasei a V a, a fost coordonată de prof. consilier școlar Purice Andreea Raluca și prof. diriginte Mitica Eugenia Lăzărică.
Acțiunile dedicate educației non-formale au continuat cu „Cinci pași împotriva violenței”, activitate care a avut mai multe obiective, cum ar fi: determinarea elevilor să înțeleagă ce este un conflict și de ce apare, să învețe tehnici eficiente de rezolvare a conflictelor, să dezvolte abilități de comunicare nonviolentă, să practice respectul față de colegi și față de cadrele didactice. În context, au fost discutate aspecte referitoare la tipurile conflictelor, dar și aspecte legate de soluționarea acestora. Activitatea a fost coordonată de prof. consilier educativ Zainea Luiza și prof. diriginte Mitica Eugenia Lăzărică și s-a desfășurat cu elevii clasei a V a.
Ziua de miercuri a fost consacrată activității intitulate „Frunze ruginii și flori, pentru metaforele toamnei”, care a constat în confecționarea de aranjamente florale și machete, ca decoruri autumnale pentru activitățile din zilele următoare. Au participat elevii claselor V-VIII, coordonați de prof. diriginți (Mitica Eugenia Lăzărică, Luiza Moraru, Oana Bondor-Garcea, Anca Chivu și Luiza Zainea).
Și fiindcă siguranța deplasării copiilor pe drumurile publice, în condiţiile sporirii traficului auto, trebuie să constituie mereu o prioritate pentru adulți, le-au fost reamintite elevilor principalele norme și reguli pe care aceștia ar trebui să le respecte, pentru evitarea oricăror evenimente nedorite. Activitatea a fost intitulată „Copilărie în siguranță” și a fost susținută de lucrători ai postului de poliție din localitate, cu elevii claselor gimnaziale.
În spiritul comunicării, toleranței și interculturalității, a avut loc și activitatea intitulată ”Vrăjitoare, mumii, vampiri și pisici negre”, care a constat în jocuri, întreceri, ștafete, între echipele de elevi din ciclul gimnazial, dar și în concursuri de cultură generală, legate de tematica activității. Elevii au fost coordonați de prof. de limba engleză Oana Bondor-Garcea.
Activitățile de educație non-formală s-au încheiat cu ”Festivalul Toamnei”, în cadrul căruia au avut loc jocuri și întreceri dintre care pot fi menționate: „cămara veveriței”, „pirueta”, „mărul buclucaș”, „jocurile toamnei”, „cursa cu trei picioare”, „adună sacii”, „cercul plimbăreț”, „cursa în saci”, „cursa cu obstacole”, „târgul recoltei”, „pe rând, la cabina foto”. Activitatea a fost coordonată de prof. Luiza Moraru și prof. Geanina Baciu, sprijinite de prof. diriginți de la casele V-VIII.
„Activitățile de acest tip au menirea să formeze elevii pentru viață, în societatea noastră plină de provocări și să-i determine să utilizeze cunoștințele dobândite în context formal, pentru a înțelege mai bine aceste provocări și a adopta un comportament adecvat”, ne-a declarat prof. Ionuț Micu, directorul unității școlare