Peste 650 de apeluri, luna trecută, la linia telefonică destinată victimelor violenţei domestice, discriminării și hărțuirii

În prima lună a anului 2025, la Helpline-ul 0800.500.333, linie telefonică națională non-stop, gratuită, destinată victimelor violenței domestice, discriminării pe criteriul de sex și traficului de persoane, din cadrul Agenției Naționale pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați (ANES), au fost primite un număr de 668 de apeluri.

Din totalul de 668 apeluri primite, 453 au fost apeluri preluate, 187 au fost apeluri scurte, iar 28 apeluri pierdute (operatorul call-center era angajat într-o altă convorbire).

Cele 453 de apeluri preluate, din punctul de vedere al domeniului pentru care a fost apelată linia telefonică, acestea sunt clasificate astfel:

  • 180 apeluri în domeniul violenței domestice (relatare acte de violență, informații privind adăposturile pentru victimele violenței domestice/agresori, informații linie telefonică, informații privind adăposturile pentru agresori etc.)
  • 2 apeluri în domeniul traficului de persoane;
  • 1 apel in domeniul egalitatii de gen;
  • 4 apeluri în domeniul violenței sexuale – alt context decât violența domestică;
  • 2 apeluri în domeniul hărțurii la locul de muncă;
  • 264 apeluri alt domeniu/nu au fost de competența ANES (semnalare aspecte care nu sunt de competența ANES).

În ceea ce privește tipurile de violență care au fost semnalate, în cazuri de violență domestică și pentru situațiile în care persoana apelantă și-a exprimat disponibilitatea de a oferi detalii în acest sens sunt acte de violență fizică, de violență verbală, violență psihologică, violență socială, violență sexuală, violență economică și violență cibernetică.

Express Your Reaction
Like
Love
Haha
Wow
Sad
Angry