
Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (A.J.P.I.S.) Brăila a prezentat, în cadrul Colegiului Prefectural, raportul de activitate pentru perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2025, evidenţiind o utilizare eficientă a fondurilor alocate pentru beneficiile sociale şi o serie de activităţi extinse în sprijinul comunităţii. Instituţia a gestionat plăţi semnificative, a supravegheat serviciile sociale şi a gestionat provocările legate de personal şi infrastructură.
Rezultate Financiare și Sociale Solide
În prima jumătate a anului 2025, A.J.P.I.S. Brăila a utilizat 99,97% din creditele bugetare deschise pentru beneficiile sociale, însumând 214.874.192 lei, şi 99,94% pentru taxele poştale, cu o valoare de 935.207 lei. Aceste plăţi au beneficiat, în medie, 113.414 persoane. Cheltuielile cu salariile angajaţilor şi cele operaţionale au reprezentat doar 0,99% din totalul plăţilor pentru beneficiile sociale, subliniind o gestionare economică a resurselor.
Recuperarea Debitelor și Popririle
Raportul indică un sold debitor de 577.911 lei la data de 30 iunie 2025, provenind de la 307 debitori. Cele mai mari sume reprezintă debite pentru indemnizaţia de creştere a copilului (231.670 lei) şi alocaţii de stat (191.387 lei). De asemenea, au fost primite 3.118 adrese de înfiinţare a popririlor, cu un total de 139.613 lei reţinuţi din indemnizaţiile de creştere a copilului.
Activitate Intensă în Inspecţia Socială și Formare Profesională
Inspectorii sociali au efectuat evaluări pentru licenţierea a 12 servicii sociale şi au propus acordarea licenţelor pentru 6 dintre acestea. Au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 60.000 lei pentru diverse nereguli, inclusiv funcţionarea fără licenţă. Două unităţi administrativ-teritoriale, Râmnicelu şi Cazasu, au fost propuse spre acreditare ca furnizori de servicii sociale.
În domeniul formării profesionale, A.J.P.I.S. Brăila a autorizat 5 noi programe şi a coordonat 23 de sesiuni de formare, în urma cărora 360 de absolvenţi au obţinut certificate de calificare sau absolvire.
Provocări și Perspective
Raportul subliniază şi dificultăţile întâmpinate, în special subdimensionarea personalului şi dotarea insuficientă cu software şi hardware în unităţile administrativ-teritoriale. Cu toate acestea, instituţia a reuşit să-şi atingă obiectivele generale şi specifice datorită efortului susţinut al angajaţilor şi colaborării cu alte agenţii naţionale şi locale.