Brăilenii au admirat astăzi primele tramvaie noi, produse la Astra Arad! Tramvaiul cu numele ”Ana Aslan” a făcut prima cursă pe B-dul Dorobanților!

Brăila a primit astăzi primele două tramvaie fabricate la Astra Arad. Tramvaiele cu numele de ”Ana Aslan” și ”Maria Filotti” vor intra pe traseu peste două săptămâni, după ce vor fi supuse mai multor teste.

Tramvaiul ”Ana Aslan” a plecat astăzi din Bariera Călărașilor, pe taseul B-dul Dorobanților, cu întoarcere la Cimitirul Sf. Maria și retur. Câțiva brăileni au fost printre puținii norocoși care s-au aflat în stație la momentul potrivit și au profitat de ocazie pentru a merge în premieră cu noul tramvai.

În stații și la semafoare brăilenii au oprit pentru a fotografia tramvaiul și chiar au aplaudat noua investiție.

Pe lângă faptul că sunt extraordinar de frumoase, noile tramvaie vin dotate cu camere de supraveghere, afișaj electronic și spații destinate persoanelor cu handicap.

Tramvaiele sunt echipate cu următoarele sisteme/echipamente/instalații:

– sistem informatic integrat de gestiune și diagnosticare electronică – (SIGDE) – care afișează starea de avarie și starea de bună funcționare pentru cele mai importante sisteme și agregate.

– computer de bord integrat cu sistemul informatic de gestiune și diagnosticare electronică al tramvaiului

– computer de gestiune management trafic (CGMT), cu funcții GPS, echipament Wi-Fi și comunicare online.

– echipamente de transfer de date, antene GPS/GSM/GPRS/3G/4G/Wi-Fi, pentru comunicarea cu serverul central și stațiile de descărcare a datelor de exploatare și funcționare a tramvaielor

– sistem de numărare a călătorilor

– sistem automat de taxare – echipamente de ticketing

– sistem de informare a călătorilor atât la interior cât și la exterior – indicatoare de traseu, ecrane LED care asigură afișarea rutei/stațiilor, unitate audio pentru anunțuri vocale, etc.

– sistem de comunicare audio (prin voce) cu dispeceratele, prin folosire a unui microfon pe canal GSM;

– sistem de supraveghere video la interior și la exterior format dintr-un număr de 10 camere digitale color, cu înregistrare audio, de înaltă rezoluție, tip dom, cu carcasă antivandalism

 – sistem de climalizare  – încălzire, ventilație și aer condiționat –  format din 2 unități HVAC, una pentru compartimentul călătorilor și una care deserveste exclusiv cabina vatmanului

Tramvaiele sunt de tip unidirecțional, cu posibilitatea de manevră în direcție opusă din postul de conducere secundar aflat în partea din spate a tramvaiului,  compus din 2 module, unite între ele prin articulații și burduf etanș, care asigură o legătură elastică între cele 2 caroserii și sunt propulsate prin intermediul a 2 boghiuri motoare, câte unul sub fiecare modul. Tramvaiele sunt produse și omologate în România, având un concept modular atât la nivel de carcasă, cât și la nivel de boghiu.

Durata de viață a tramvaielor este de 30 de ani (8 ani fără reparații generale), timp în care, pe baza măsurilor luate împotriva coroziunii, cu ocazia lucrărilor de reparații generale, nu va fi necesară demontarea amenajărilor interioare. Durata normală de funcționare a tramvaiului este de 17 ani.

Capacitate de transport totală este de 129 de locuri, calculate la o încărcare de 6 persoane/m2 (sau 0,167m2/calator in picioare) din care 40 pe scaune fixe, din care 29 sunt accesibile din low floor, plus vatmanul.

Tramvaiul este proiectat și realizat pentru o viteză maximă de 70 km/h, reglabilă, limitată electronic la 50 km/h și este alimentat din rețeaua de 750/600 Vee, cu electronica de putere și comandă cu microprocesor, cu recuperare de energie la frânare și ecartament 1.435 mm, complet climatizat, cu boghiuri așezate în centrul de greutate al fiecărui modul(vagon).

Express Your Reaction
Like
Love
Haha
Wow
Sad
Angry