”O administrație în slujba cetățeanului” – consolidarea capacității instituționale, a calității și eficienței serviciilor publice furnizate la nivelul Municipiului Brăila

În perioada Iulie 2019 – Iulie 2023 a fost implementat la nivelul Municipiului Brăila proiectul ”O administrație în slujba cetățeanului” – cod SIPOCA 662/cod MySMIS 129167, pentru care s-a semnat contractul de finanțare nr. 391.Fondurile necesare au fost asigurate prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014 – 2020, Obiectivul specific 2.1 Introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanță cu SCAP, CP 12/2018 pentru regiunile mai puţin dezvoltate.  

Prezentarea proiectului

Obiectiv general al proiectului a fost consolidarea capacității instituționale, a calității și eficienței serviciilor publice furnizate la nivelul Municipiului Brăila prin investiții integrate și complementare, conform reglementărilor europene și naționale.

Obiectivele specifice ale proiectului au fost :

  • OS 1: Implementarea unor mecanisme și proceduri standard pentru a crește eficiența acțiunilor administrative la nivelul Municipiului Brăila.
  •  OS 2. Măsuri de simplificare a procedurilor administrative și reducerea birocrației prin crearea și dezvoltarea unui sistem electronic integrat pentru administrația publică la nivelul Municipiului Brăila.
  •  OS 3. Îmbunătățirea competențelor profesionale a 95 persoane de la toate nivelurile ierarhice (personal de conducere, personal de execuție, aleși locali)  din cadrul  Municipiului Brăila pe teme specifice programului, desfasurate la sediul institutiei din Str. Vapoarelor nr.2

Rezultatele proiectului

  1. 1 Plan Strategic Instituțional aferent anilor 2020 – 2021 elaborat;
  2. 1 Strategie de Dezvoltare a Municipiului Brăila elaborată;
  3. 1 Sistem informatic integrat pentru optimizarea serviciilor administrației locale
  4. 95 de persoane instruite si certificate în domenii specifice administrației publice locale
  1. Planul Strategic Instituțional 2020 – 2021
  2. Este documentul de management și de programare bugetară internă a Primăriei Municipiului Brăila ce vizează, pe termen mediu,  utilizarea eficientă a resurselor financiare, având la bază obiective, programe, rezultate și indicatori.
  3. Planul Strategic Instituțional 2020 – 2021 a fost utilizat pentru trecerea de la un management de administrare a resurselor către un management orientat spre rezultate și a fost elaborat având la baza structura-cadru prevăzută în “Ghidul pentru Planificarea și Fundamentarea Procesului Decizional din Administrația Publică Locală”.
  4. Prin implementarea lui s-a urmărit creșterea eficienței unității administrative a Municipiului Brăila atât în planul gestionării resurselor economice, cât și în planul competențelor de management administrativ-teritorial.
  • Strategia de Dezvoltare Locală a Municipiului Brăila 2020 – 2030
  • Reprezintă documentul strategic  întocmit ca urmare a necesității conturării unei perspective care să reflecte situația Municipiului Brăila în domeniul social, economic și administrativ, în vederea identificării principalelor direcții de dezvoltare locală în perioada 2020-2030.
  • Este subordonată obiectivului general al proiectului referitor la consolidarea capacității instituționale, a calității și eficienței serviciilor publice furnizate la nivelul Primăriei Municipiului Brăila
  • Este structurata pe 7 mari capitole:

Capitolul 1 – Aspecte metodologice și cadrul conceptual. Context strategic.

Capitolul 2 – Prezentarea generală a Municipiului Brăila

Capitolul 3 – Percepția asupra localității identificată ca urmare a aplicării chestionarelor

Capitolul 4 – Analiza SWOT efectuată la nivelul Municipiului Brăila

Capitolul 5 – Misiune, viziune, obiectiv general, obiective și direcții strategice de dezvoltare:

  • Brăila – un oraș verde – eficientizarea transportului, eficientizare energetică, spații verzi, reciclare
  • Brăila – un oraș atractiv – domeniul turismului
  • Brăila – un oraș inclusiv – investiții în educație, sistem sanitar, sistem socio-medical
  • Brăila – un oraș inteligent – sistem supraveghere video,  digitalizare servicii.

     Capitolul 6 – Scenariu de dezvoltare la nivelul Municipiului Brăila ca Smart City

     Capitolul 7 – Plan de acțiune (calendarul de acțiune), surse de finanțare disponibile, inclusiv elemente de implementare și de monitorizare

SDL se gaseste pe site-ul institutiei la adresa https://www.primariabraila.ro/  in modulul Proiecte si Strategii.

  • Sistemul informatic integrat
  • Sistemul informatic integrat  realizat prin  proiect este destinat optimizării serviciilor administrației publice locale și utilizează tehnologii și o interfață modernă  care poate fi accesată de către utilizatori de pe dispozitive mobile, non – stop și de oriunde, independent de tipul de dispozitiv folosit, PC/laptop telefoane mobile.
  • Soluția informatică realizată prin proiect  are ca scop unificarea datelor din cadrul instituției într-un singur sistem informatic (unificarea datelor despre persoane, adrese, nomenclatoare), folosind principiul înregistrării “o singura dată” a informațiilor, ducând astfel la reducerea birocrației la nivel de administrație și creșterea vitezei de acces la informație, asigurând suportul necesar pentru luarea deciziilor.

Prin aceasta aplicație sunt disponibile mai multe tipuri de servicii pentru cetateni:

  • depuneri de cereri diverse
    •  eliberare adeverințeEliberare online de certificate fiscale
    • Declarații/decizii de impunere ( auto/teren/cladiri)
    • comunicare cu cetățenii pe probleme ce tin de asociatiile de proprietari

Aplicații care pot fi accesate de diverse instituții pentru a solicita direct Primăriei informațiile necesare pentru cetățeni:

  • Preluare automată ordine de plată,
    • Interfațare cu Direcția Regim Permise Conducere și Înmatriculare vehicule,
      • Comunicare on-line birouri executor și notari publici.

In cadrul sistemului informatic integrat au mai fost realizate  si urmatoarele aplicatii software:

  • evidența impozite și taxe, Instituire popriri,
    • Import automat încasări din Trezorerie,Contabilizare venituri,Contracte închiriere, concesiuni, superficie, novare,Stocare electronică de documente prin scanare,Gestionare autorizații de funcționare,Hartă interactivă integrată cu modulele de mai sus și alte aplicații existente,Gestionare patrimoniu public și privat,
    • Registru Agricol.
  • Cursuri de instruire
  • 20 persoane, aleși locali, au fost instruite în următoarele domenii: Planificarea strategică și operațională a administrației publice din Romania; Managementul resurselor publice locale; Comunicare si participare la luarea deciziilor;
  • 15 persoane, funcționari publici cu funcții de conducere, au fost instruite în următoarele domenii: Planificare strategică și operațională a administrației publice din Romania; Leadership, comunicare si gestionarea echipelor in sectorul public; Evaluarea, monitorizarea si controlul activităților specifice administrației publice;
  • 60 de persoane, funcționari publici de execuție, au fost instruite în următoarele domenii: Acțiune administrativă – componente și mijloace de acțiune; Planificare strategică și operațională a administrației publice din România;  Direcții de dezvoltare a administrației publice teritoriale și locale.

Finanțare

Valoarea totală a proiectului este de 3.777.910,53 lei, din care finanțarea nerambursabilă din Fondul Social European este de 3.211.223,95 lei, valoarea eligibilă nerambursabilă din Bugetul național este de 491.128,17 lei,  iar contribuția Primăriei Municipiului Brăila este de 75.558,41 lei.

Express Your Reaction
Like
Love
Haha
Wow
Sad
Angry