Sursa de finanţare este asigurată din Fonduri Europene, Programul Transport 2021-2027
Drumul Expres Focşani-Brăila va avea o lungime de 73 kilometri, iar durata contractului va fi de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţie.
Anunțul a fost făcut de către președintele Consiliului Județean, Iulian Chiriac.
”În iunie, împreună cu Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, am vizitat șantierul Drumului Expres Brăila-Galați, moment în care s-a vorbit și despre Drumul Expres Brăila-Focșani.
La acel moment, proiectul doar ce fusese avizat. Astăzi, a fost aprobată licitația pentru DX Brăila-Focșani, șosea care va lega Podul de la Brăila de Autostrada Moldovei.
Oricât s-ar da unii peste cap de supărare și oricât de tare ar împroșca cu mizerii, noi livrăm brăilenilor.
Brăila devine încet-încet cel mai mare nod rutier din România!”, a declarat președintele Consiliului Județean, Iulian Chiriac.
Drumul Expres va avea două benzi pe sens, acostament consolidat şi parapete de beton tip New Jersey pentru zona mediană. Pe traseu sunt prevăzute şase noduri rutiere şi 57 de structuri (poduri şi pasaje).
Drumul Expres Focşani-Brăila va asigura legătura între Autostrada Moldovei Ploieşti-Paşcani (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galaţi (DEx 6), Tulcea şi Constanţa. În punctajul pentru licitaţie, CNIR a inclus criterii sociale (angajarea forţei de muncă din plan local) şi pentru protecţia mediului.
Sectorul Focşani-Brăila face parte din proiectul denumit generic ”Milcovia Expres”, inclus în MasterPlanul General de Transport al României pentru legătura Focşani-Galaţi-Giurgiuleşti, asigurând baza necesară cererii de transport în creştere şi un grad ridicat de siguranţă a traficului rutier.