
În cadrul Proiectului judetean “Bullying-ul poate ucide” (ediția a IV-a), organizat de liceul menționat, în colaborare cu unități școlare gimnaziale din municipiu și județ, au fost desfășurate mai multe activități specifice, pentru combaterea acestui fenomen, care tinde să ia amploare.
Astfel, după cum ne-a declarat prof. Cătălina Trufaș, în perioada octombrie-decembrie a acestui an, elevii au participat la concursul intitulat “Împreună vom câștiga!” – faza pe școală. În cadrul competiției, cu secțiunile tenis de masă și șah, elevii au învățat ce înseamnă respectul față de adversar și spiritul de echipă. Întrecerea a contribuit la dezvoltarea relațiilor pozitive dintre elevi și promovarea fair-play-ului, ca alternativă la conflicte și comportamente agresive.
A urmat activitatea intitulată „Nu fi indiferent!”, în care a fost prezentat fenomenul bullying-ului, în cadrul unor ore de dirigentie, având loc dezbateri pe această temă, atât la liceu, cât și la Școala Gimnaziala din satul Traian. S-a insistat pe faptul că ar fi de dorit ca martorii să nu asiste pasivi la violențele de orice tip, ci să să se implice în rezolvarea oricărui conflict care ar putea degenera. O altă activitate didactică a fost și cea numită „ Împreună suntem mai buni!”, o acțiune caritabilă, constând în oferirea de cadouri unor copii din familii cu posibilități materiale reduse. După cum ne-a declarat prof. Trufaș, elevii s-au implicat cu entuziasm, demonstrând empatie, generozitate și dorința de a aduce un zâmbet pe chipurile celor mai puțin norocoși. Activitatea a reliefat participanților faptul că, prevenirea bullying-ului poate să începă și cu un simplu act de generozitate. În luna decembrie, elevii din echipa de robotică a liceului și elevii de la Școala Gimnazială „Anton Pann”, au folosit tehnologia ca mijloc de apropiere și incluziune, fiind promovate colaborarea între elevi de vârste diferite, comunicarea și lucrul în echipă. În același spirit, este derulată și o activitate cu caracter permanent (sâmbăta-la două săptămâni), numită „Informatica, de la elev la elev”, în care liceenii de clasa a X-a devin “profesori” pentru cei de clasa a IX-a. În acest sens, se țin ore de activitate remedială, pentru elevii începători la informatică și care întâmpină dificultăți la aceasă disciplină.
„Elevii noștri, sub coordonarea cadrelor didactice, au căutat să scoată la lumină aspectele nebănuite ale acestui fenomen al bullying-ului, care îngrijorează atât mediul școlar, cât și societatea, în ansamblul ei. Prin activitățile desfășurate în cadrul proiectului, au fost promovate valori umaniste, precum toleranța, generozitatea și sprijinul celor aflați în dificultate, astfel încât comportamentele agresive să nu mai aibă nicio justificare. În acest spirit, trebuie să facem totul pentru ca fiecare elev să poată veni, cu drag, la școala lui!”, ne-a declarat prof. Picuș Veronica, directorul unității școlare.






