DOCUMENTELE AU VORBIT: Cifrele îl contrazic flagrant pe consilierul Ovidiu Nechita. Așteptăm demisia de onoare!

Scandalul artificial provocat în ședința Consiliului Județean din 18 decembrie se încheie cu o „notă de plată” morală pentru consilierul PNL Ovidiu Nechita. După ce a acuzat folosirea mașinilor instituției în scop personal și a pariat mandatul său pe veridicitatea acestor afirmații, datele oficiale obținute de Jurnalul de Brăila demonstrează contrariul.

În cadrul ședinței ordinare de săptămâna trecută, rectificarea bugetară a județului pe anul 2025 a devenit motiv de dispută politică. Consilierul liberal Ovidiu Nechita a contestat vehement suma de 2.000 de lei alocată suplimentar pentru carburanți, lansând acuzații grave: autoturismele care deservesc președintele CJ și Direcția Economică ar fi utilizate în scopuri personale.

Mai mult, sigur pe sursele sale, Nechita a ridicat miza, declarând public că solicită verificarea foilor de parcurs și a monitorizării GPS. „Dacă se vor face aceste verificări și ele nu vor fi confirmate, voi renunța la mandatul de consilier județean”, a promis acesta în plenul ședinței.


Realitatea din documente vs. Retorica politică

Jurnalul de Brăila a solicitat oficial Consiliului Județean datele concrete privind consumul și kilometri parcurși, iar răspunsul nr. 26.501/23.12.2025 spulberă teoria „bugetului devalizat” pentru plimbări personale.

Conform documentelor, mașina utilizată de Cabinetul Președintelui (Toyota RAV 4, număr BR 01 CJB) a parcurs în anul 2025 un total de 7.303 km. Un calcul simplu arată o medie de aproximativ 20-25 km pe zi lucrătoare – o distanță infimă pentru activitatea administrativă a unui președinte de Consiliu Județean care trebuie să inspecteze lucrări în tot județul. Costul total al carburantului pentru această mașină, pe aproape un an întreg, a fost de doar 4.415,45 lei.

Situația este similară și în cazul celui de-al doilea autoturism vizat de acuzațiile lui Nechita, Dacia Duster (BR 03 CJB), folosit de Direcția Administrare Patrimoniu. Acesta a acumulat doar 5.665 km în 2025, cu un cost total de 3.499,43 lei.


Scandal pentru 2.000 de lei, la un buget diminuat cu 18.000 de lei

Datele financiare arată că „risipa” invocată de consilierul PNL este inexistentă. În anul 2025, bugetul alocat carburantului a fost de 65.000 lei, dar a fost diminuat în luna septembrie cu 18.000 lei, semn că s-a făcut economie.

Suplimentarea de 2.000 de lei din luna decembrie, care a declanșat furia consilierului, a fost necesară strict ca „măsură preventivă în vederea acoperirii fluctuației de preț al combustibilului” pentru întreg parcul de 6 autoturisme și o autoutilitară, nu pentru plimbări de lux. Mai mult, cota lunară de carburant aprobată prin HCJ nu a fost atinsă niciodată.


Domnule Nechita, aveți cuvântul (și demisia pregătită?)

Cifrele sunt clare: 7.000 de kilometri pe an pentru mașina președintelui CJ nu susțin teoria unor „turnee” în interes personal, ci mai degrabă o utilizare strictă și limitată.

Ovidiu Nechita a cerut verificări, iar verificările au venit. Acuzațiile sale nu s-au confirmat. Într-o lume politică ideală, asumarea răspunderii este o virtute. Rămâne de văzut dacă promisiunea demisiei făcută pe 18 decembrie a fost un act de onoare sau doar o declarație politicianistă aruncată în vânt.

Express Your Reaction
Like
Love
Haha
Wow
Sad
Angry
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.