Șeful executivului a vizitat astăzi societatea Yazaki România SRL Brăila, o investiție de 50 de milioane de euro care produce cablaje pentru industria de automobile și oferă 3.600 de locuri de muncă cetățenilor din Brăila și din zonele apropiate.
Premierul a prezentat pachetul de măsuri al guvernului, în valoare de 17,3 miliarde de lei, din care aproximativ 60% sunt fonduri direcționate pentru susținerea investițiilor, a retehnologizării industriale și deschiderea unor noi proiecte. Reprezentanții societății Yazaki au salutat lansarea pachetului de sprijin și au anunțat că pregătesc investiții importante pentru fabricile de la Brăila și Ploiești.
Compania Yazaki, producător de sisteme electrice si electronice de distribuție pentru industria de automobile, este prezentă în România din 2003 și are, la nivel național, peste 9.000 de angajați. Pe lângă fabrica de la Brăila, care produce zilnic cablaje pentru 1.200 de mașini, Yazaki mai operează în Ploiești, Caracal, Buzău, Arad și Timișoara. În decembrie anul trecut, compania a beneficiat de ajutor de stat în valoare de 15 milioane de lei pentru plata salariilor, o modalitate de compensare a pierderilor generate de pandemia COVID-19.
Vizita a continuat la șantierul podului peste Dunăre, unde premierul Nicolae Ciucă a încurcat termenul de finalizare
Aflat la piciorul podului, într-un monolog, pentru că premierul nu a dorit să răspundă la întrebările jurnaliștilor, Nicolae Ciucă i-a surprins pe toți cei prezenți când a spus că podul trebuia să fie gata în decembrie 2021.
La finalul discursului am încercat să clarificăm datele, întrebându-l din nou pe Nicolae Ciucă, la ce s-a referit când a spus că proiectul este în întârziere.
”El trebuia să fie finalizat în decembrie 2021 și se finalizează în decembrie 2022”, a continuat premierul, cu aceeași convingere.
Conform contractului, obiectivul ar urma să fie predat în 2023, însă constructorul ne-a asigurat că se va putea circula pe pod în decembrie 2022.
Au existat unele întârzieri la lucrări din cauza relocării utilităților în zona Șoselei Baldovinești, la nivel de cale ferată. Aceste întârzieri sunt de doar câteva săptămâni și nu pun în pericol termenul final – sfârșitul anului 2022.