Vasile Varga: ”Absența unei căi de acces importante lasă municipiul și județul Brăila în izolare economică”
Informațiile contradictorii apărute în spațiul public în ultima vreme, privind stadiul investiției ”Pod suspendat peste Dunăre – Brăila – Tulcea” l-au determinat pe deputatul PNL de Brăila Vasile Varga să adreseze o interpelare ministrului Transportului, Lucian Șova, în încercarea de a afla realitatea. Demersurile parlamentarului liberal vin pe fondul existenței unor suspiciuni că Guvernul PSD-ALDE nu a făcut toate demersurile de accesare a finanțării din fonduri ale Uniunii Europene pentru construcția podului, dar și că termenele convenite pentru proiect nu vor fi respectate.
Contractul pentru podul suspendat peste Dunăre, care va facilita legătura între Brăile și Tulcea, a fost semnat în luna ianuarie 2018, ordinul de începere a lucrărilor de proiectare a fost dat pe 2 martie 2018, iar pe 1 martie 2019, toată proiectarea ar urma să fie finalizată. În martie 2019, ar urma începerea execuției efective a lucrărilor, care ar trebui să dureze trei ani, până în martie 2022.
”Este un obiectiv de investiții extrem de important pentru dezvoltarea orașului și județului Brăila, dar și a întregii Regiuni Sud-Est. Discutăm despre asta de ani de zile, dar nimic nu s-a întâmplat, decât la stadiul de intenții și declarații. Acum, când lucrurile par să se fi conturat, aflăm că, de fapt, Ministerul Transporturilor lucrează într-un ritm îngrijorător, că nimic nu este limpede. Locuitorii județului Brăila chiar au nevoie de o certitudine că zona se va dezvolta, pentru că absența unei căi de acces importante lasă municipiul și județul Brăila în izolare economică. Din lipsă de oportunități, economia locală este în regres, nivelul de trai este tot mai scăzut, iar tinerii migrează spre alte zone mai bine dezvoltate ale țării sau spre străinătate”, a precizat deputatul Vasile Varga.
Parlamentarul brăilean l-a interpelat pe ministrul Transporturilor dacă deține elemente certe că asocierea Astaldi Italia – IHI Structures Japonia, care a câștigat licitația, va finaliza proiectarea podului, în termenul convenit, martie 2019? În plus, Vasile Varga vrea să știe pentru brăileni care este, în acest moment, situația finanțării acestui obiectiv de investiții, dacă a fost depusă la Bruxelles cererea de finanțare, în cadrul Programului Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 (POIM) și dacă Guvernul României asigură co-finanțarea investiției, prin alocarea, în bugetul aferent anului 2019, a fondurilor necesare finanțării acestui obiectiv.
”Aș vrea să mă asigur că, în condițiile în care proiectarea ar urma să fie finalizată în martie 2019, conform calendarului, organizarea licitației pentru desemnarea constructorului pentru această investiție este într-un grafic firesc, astfel încât lucrările să demareze imediat”, a mai spus deputatul liberal.