Managerul Serviciului Județean de Ambulanță Brăila, Viorica Iuga, ne-a vorbit despre presiunile cu care s-au confruntat ambulanțierii de la începutul pandemiei. În ciuda faptului că s-a alocat un timp suplimentar dezinfectării autospecialelor, timpul de răspuns la urgente nu a avut de suferit.
Viorica Iuga a precizat faptul că, momentan, programul de achiziții de ambulanțe noi este blocat, pe perioada pandemiei, însă speră ca în curând Brăila să primească autospeciale noi.
”Personalul este atât cât este, echipajele sunt în jur de 13, la Brăila, plus încă 8 în județ. Mai multe nu putem aduce pentru că nu avem mașini. Programul de achiziție ambulanțe a fost stopat pe timpul pandemiei și sperăm să fie reluat, sau continuat în anii următori. Deocamdată ne descurcăm suficient de bine cu mașinile pe care le avem. Au mai fost și reparații, că nu se poate să nu existe, dar nu ceva care să ne afecteze activitatea.
Solicitările au fost făcute în măsura în care nu s-a făcut niciun rabat de la urgențele mari. Acolo s-au găsi mașini, s-au redirecționat și s-au trimis. Poate că au mai existat întârzieri, dar nu de ordinul orelor. Aici vorbim de transporturi, transferuri, solicitări de chemări la consultații”, a declarat directorul Serviciului de Ambulanță Brăila, Viorica Iuga.
Una din problemele cu care s-au confruntat ambulanțierii brăileni a fost numărul mare de solicitări pentru testare la domiciliu. Managerul SAJ spune că solicitările nu au fost constante, mergând de la 12 cazuri și ajungând chiar și la 180 de testări pe zi, în luna septembrie a anului trecut.
”Presiunea mare este cu pacienții din municipiu și județ care doresc să fie testați, la indicația medicului de familie, la dorința lor, că au simptome, sau au persoane din familie pozitive. Am început cu 10 – 12 solicitări pentru testare pe zi și am ajuns în primul val, anul trecut, în luna septembrie la 130 – 180 de testări pe zi.
Am avut două trei mașini care de la ora 7 dimineața și până seara la ora 21.00 făceau testările, atât cât le ajungea timpul, în acea zi. Au scăzut numărul solicitărilor în perioada decembrie – ianuarie. Acum, în luna februarie avem un nou val de creșteri, maxim am avut 130 pe zi, în această lună”, a declarat managerul SAJ, Viorica Iuga.
Dezinfectarea ambulanțelor se face după fiecare caz, indiferent de prezența virusului la pacienții transportați, sau la cei care au intrat în contact cu personalul medical. Dacă există suspiciunea sau certitudinea că pacientul este pozitiv ambulanța care a preluat cazul intră automat în procesul de nebulizare.