Cu o întârziere de o oră la conferința de presă, ministrul Transporturilor Cătălin Drulă și vicepremierul Dan Barna au sosit ieri pe șantierul podului peste Dunăre, cu speranța de a-i impresiona pe brăileni și gălățeni cu ”grosimea unei sârme” pe care nu am mai apucat să o vedem.
Podul se va deschide la final de 2022, împreună cu 10 km din drumurile de legătură, pe relația Brăila-DN22 Smârdan – Măcin, iar ministrul promite că vom putea circula pe el încă din prima zi.
”Avem această promisiune fermă că, la sfârşitul anului viitor, odată cu podul, vor fi gata şi drumurile de legătură, astfel încât să poată fi deschis traficului, inclusiv traficului greu, din prima zi, urmând ca, după şase luni, să fie deschisă şi cealaltă ramură, dar podul va putea fi folosit din prima zi”, a declarat Drulă.
Ministrul Transporturilor spune că se gândește abia acum, când podul este finalizat pe jumătate, să renunțe la cele două drumuri expres Brăila – Focșani și Brăila – Buzău, pentru un alt proiect. Drulă consideră că este mai ”fezabil” un drum expres Brăila – Râmnicu Sărat cu legături către Focșani și Buzău. Pe lângă faptul că o astfel de decizie ar schimba Master Planul de transport, drumul Brăila – București ar urma să fie mai lung, dacă va trece prin Râmnicu Sărat.