Autobuze electrice la prețuri exagerate
Pentru doar 105 Km autonomie, administrația locală ar trebui să dea 500 de mii de euro pe un singur autobuz.
Primarul municipiului Brăila, Marian Dragomir le-a atras atenția colegilor consilieri asupra sumelor importante de bani, pe care administrația locală nu este dispusă să le acorde, în mare parte din cauza lipsei de eficientă a acestor autobuze electrice.
Dragomir le-a prezentat consilierilor un articol din Cluj, în care Emil Boc prezintă în amănunt achiziția pe care a făcut-o anul trecut, una destul de costisitoare, cu prețuri nejustificate în raport cu calitatea și utilitatea acestor mijloace de transport în comun.
“Autobuzele au o autonomie de 105 km, 105 km! Iar costul unuia este de 500 de mii de euro, pentru 105 km autonomie. Asta înseamnă că după ce face o cursă completă, autobuzul trebuie să stea câteva ore la încărcat. Bateria la care faceți dumneavoastră referire trebuie cumpărată împreună cu autobuzul pentru a există garanția la autobuz, furnizată de producător. Bateria, în cazul unui autobus de 500 de mii de euro, cumpărat pentru 105 km autonomie, costă peste 100 de mii de euro, indiferent dacă este închiriată sau este plătită integral”, a declarat primarul în cadrul ședinței Consiliului Local Municipal.
În plus, autonomia bateriei este condiționată de modul de încărcare a acesteia. Dacă încărcarea se face lent, undeva la 8 ore, atunci durată de viață a bateriei poate duce până la 5 ani. Dacă însă se va opta pentru o încărcare rapidă, în 2 ore, atunci durată de viață a bateriei scade la jumătate.
Primarul a mai adăugat faptul că municipalitatea va achiziționa astfel de autobuze, când va fi cazul, însă acestea vor fi cumpărate pe un proiect de cofinanțare, unde administrația locală va contribui doar cu 2% din valoarea autobuzelor, restul de bani urmând să fie alocați de Uniunea Europeană.