Guvernul va fi singurul vinovat, dacă vom ajunge să plătim la podul peste Dunăre!
În cadrul conferinței de presă, comisarul european Corina Crețu a dezbătut împreună cu fostul premier Mihai Tudose, cele mai sumbre scenarii, în care România ar putea plăti podul peste Dunăre, sau mai rău, ar putea ajunge să plătească daune constructorilor, dacă contractul nu va fi onorat, la timp.
”Riscurile de care vă vorbea Mihai sunt acelea că, în mod normal, un proiect întâi se aprobă dar proabil că nu au toate autorizațiile. Nu poate fi depus la Comisia Europeană fără să aibă toată documentația gata. Deci s-a semnat contractul de execuție înainte ca proiectul să fie aprobat de comisie. Aici există riscul ca unele porțiuni să nu fie eligibile dar întreg priectul, să se piardă bani, nu!
Dacă nu este gata până în 2023, deși constructorii ne-au garantat că în trei ani e gata, la o adică, poate fi fazat. Am fazat 40 de proiecte, dar nu este bine. Așa se va proceda cu spitalele, cu apa și canalizarea, toate trebuiau terminate în 2007-2014 și nu s-au terminat”, a declarat comisarul european Corina Crețu.
Contractul pentru execuţia podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila a fost semnat în martie 2018 şi are o valoare de 540 milioane de euro, iar antreprenorul lucrării este Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co.Ltd (Japonia).
Deputatul Mihai Tudose spune că nu ar fi exclus ca Guvernul României să nu fie în stare să depună proiectul până la sfârșitul anului.
”Există riscul ca pe o incompetență foarte gravă, dar neieșită din comun, la ce vedem acum, a Guvernului într-adevăr să se blocheze pe undeva. Să nu mai dea autorizație, să nu mai dea aprobare, să nu facă plățile. Pe de altă parte, penalitățile din contract, din câte știu eu, sunt duble.
Votul de pe 26 poate este important și din punctul ăsta de vedere, că poate după 28 ne gândim la un Guvern, bazat pe legitimatea obținută în data de 26, de către partidele candidate. Și poate băieții ăștia pleacă acasă și vorbim de niște oameni întregi la minte care să conducă țara și să facă ceea ce trebuie”, a declarat vicepreședintele Pro România, Mihai Tudose.
Proiectul are ca scop crearea unei căi de comunicaţie modernă, cu implicaţii în dezvoltarea regională a zonei, fluidizarea traficului între localităţile Brăila, Galaţi, Tulcea, Constanţa, creşterea siguranţei utilizatorilor, micşorarea timpilor de parcurs şi scăderea poluării la toate nivelele în prezent tranzitate.
MFC:41190009