
În ordonanța procurorilor militari se arată că, în cauză, există date și probe care conturează următoarea stare de fapt:
În perioada 2021 – 2025, inculpatul Albăceanu Nicolae-Iulian, în calitate de cadru militar activ, cu grad de colonel, s-ar fi implicat în mod direct sau prin interpuși, în administrarea (de facto) a două societăți comerciale deținute de persoane apropiate, prin gestionarea activelor societăților, prin operațiuni bancare, respectiv prin încheierea de tranzacții comerciale cu alte societăți comerciale, în scopul obținerii pentru sine a unor foloase materiale necuvenite.
În perioada menționată anterior, inculpatul Albăceanu Nicolae-Iulian, exercitând în fapt funcția de administrator al celor două societăți comerciale, ar fi întreprins, între altele, următoarele:
– s-ar fi ocupat cu recrutarea/plasarea forței de muncă din Nepal, Sri Lanka și alte state din Asia;
– ar fi desfășurat activități comerciale cu profil de alimentație publică, în special vânzarea produselor specifice de tip fast-food;
– ar fi executat contracte de lucrări/prestări servicii cu diverși clienți/parteneri comerciali;
– ar fi achiziționat un avion de mici dimensiuni pe care intenționa să îl folosească în deplasările/călătoriile de afaceri, intenționând să dezvolte și o afacere în acest sens;
– ar fi efectuat demersuri pentru contractarea unor credite bancare în vederea construirii și vânzării de imobile;
– ar fi efectuat demersuri pentru achiziția unui mijloc de transport naval printr-o finanțare obținută în cadrul Programului operațional de pescuit.
În perioada 2021 – 2024, profitul net însumat pe cele două societăți comerciale ar fi fost în sumă de 569.680 lei.
Pe timpul cât se află sub control judiciar, inculpatul Albăceanu Nicolae-Iulian trebuie să respecte o serie de obligații între care: să se prezinte ori de câte ori este chemat la organul de urmărire penală, să nu depășească limita teritorială a județului Brăila fără acordul procurorilor militari D.N.A., să nu comunice direct sau indirect, pe nicio cale, cu persoanele menționate în ordonanța de dispunere a controlului judiciar și să nu exercite profesia de jandarm.
Cu ocazia efectuării perchezițiilor în data de 12 iunie 2025, în imobilele percheziționate a fost găsită suma de aproximativ 50.000 de euro.
O lovitură pentru încrederea publică în Jandarmerie!

Jandarmeria Română, prin natura atribuțiilor sale, este o instituție fundamentală în menținerea ordinii publice și în garantarea respectării legii. Așteptările de la membrii acestei instituții sunt pe măsura responsabilităților lor: integritate, profesionalism și dedicare totală în slujba cetățenilor. Tocmai de aceea, fiecare caz de corupție care vizează un jandarm reprezintă nu doar o abatere individuală, ci o lovitură directă asupra încrederii publice în întreaga instituție.
Cazul Albăceanu, indiferent de verdictul final al instanțelor, aruncă o umbră de îndoială asupra imaginii Jandarmeriei. Este esențial ca fiecare acuzație de corupție să fie tratată cu maximă seriozitate și transparență, iar investigațiile să fie rapide și imparțiale. Doar așa se poate asigura că justiția își face datoria și că eventualele elemente corupte sunt eliminate din sistem.
Dincolo de aspectele legale, cazul Albăceanu ridică întrebări fundamentale despre mecanismele de prevenire a corupției în cadrul Jandarmeriei. Sunt suficiente controalele interne? Este cultura organizațională suficient de robustă pentru a descuraja astfel de fapte? Cum sunt recrutați și monitorizați cei care depun jurământul de a apăra legea?
În cele din urmă, încrederea cetățeanului în instituțiile statului este un pilon esențial al democrației.
Fiecare jandarm onest, care își face datoria cu profesionalism și integritate, merită tot respectul. Însă, pentru a menține și consolida această încredere, este vital ca astfel de cazuri precum cel al lui Albăceanu Nicolae Iulian să fie investigate până la capăt, iar responsabilii să răspundă în fața legii. Doar așa se poate repara prejudiciul de imagine și se poate reconstrui încrederea publică în Jandarmerie.