
Deschiderea inițială a podului nu a inclus și finalizarea completă a tuturor drumurilor de legătură, ceea ce a generat întârzieri și disconfort pentru șoferi.
În ciuda acestor provocări, Podul de la Brăila rămâne o realizare inginerească impresionantă și un element vital al infrastructurii de transport din România.
Proiectul a fost finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM), cu o contribuție semnificativă din fonduri europene. Valoarea totală a investiției a depășit 800 de milioane de euro.
Reprezintă o legătură crucială, eliminând necesitatea traversării cu bacul și reducând semnificativ timpul de călătorie între cele două maluri ale Dunării. De asemenea, facilitează accesul către porturile de la Marea Neagră și Delta Dunării.
”Se va putea circula inclusiv pe toți cei 19 km ai drumului de legătură Brăila – Jijila care va face conexiunea dintre Podul Suspendat peste Dunăre de la Brăila și județul Tulcea.
De asemenea, se va deschide circulația pe pasajul CF Brăila – Galați, în lungime de 220 metri”, a transmis Cistian Pistol, directorul general al CNAIR.
Podul peste Dunăre de la Brăila, cunoscut și sub denumirea neoficială de “Golden Gate-ul României”, este o lucrare de infrastructură majoră, cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România și al treilea ca dimensiune din Europa (dintre cele suspendate, după deschiderea centrală). Acesta leagă municipiul Brăila de Smârdan (județul Tulcea), asigurând o conexiune importantă între regiunile Muntenia, Moldova și Dobrogea.