Categoriile de contribuabili/plătitori care sunt obligaţi să transmită organului fiscal central documente prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, respectiv prin înrolarea în sistemul de comunicare electronică dezvoltat de Ministerul Finanţelor/ Agenţia Naţională de Administrare Fiscală sunt:
– persoane juridice, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică,
– persoane fizice care desfăşoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent.
Reamintim că, Spaţiul Privat Virtual (SPV) – oferă utilizatorilor săi (contribuabili persoane fizice şi persoane juridice) o serie de beneficii, cum ar fi:
♦ disponibilitate 24 ore din 24 ore, 7 zile din 7;
♦ posibilitatea de a primi acte administrativ fiscale și alte documente;
♦ informaţii cu privire la obligaţiile fiscale;
♦ posibilitatea depunerii declaraţiilor fiscale;
♦ plata obligaţiilor fiscale;
♦ informaţii cu privire la contribuţiile sociale;
♦ acces și la alte servicii electronice;
♦ posibilitatea de a face o programare online, înainte de a vă deplasa la sediile organelor fiscale .
Înregistrarea în serviciul “Spaţiul Privat Virtual” se face de pe pagina principală a site-ului ANAF www.anaf.ro, la secţiunea „Servicii Online” – „Înregistrare utilizatori – SPAŢIUL PRIVAT VIRTUAL – Înregistrare/Înrolare persoane fizice şi juridice în Spaţiul Privat Virtual” sau poate fi accesat link-ul:
În situaţia în care contribuabilii nu îşi îndeplinesc obligaţia comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanţă a cererilor, înscrisurilor sau oricăror alte documente, şi le vor depune în format letric, organul fiscal central nu le va lua în considerare.