Analiza florei din zona Lacu Sărat – Brăila şi implicaţiile temei în procesul didactic!

  • Studiul şi activităţile specifice s-au desfăşurat în perioada: martie 2022- martie 2023.
  • Au participat elevi de la Şcoala Gimnazială “Vlaicu Vodă” Brăila, de la clasele : a V-a C, a VII-a B, a VIII-a C şi a VIII-a D, coordonaţi şi îndrumaţi de prof. biologie Mircea Adriana.

La diseminarea activităţilor de la Biblioteca Judeţeană, ce au avut loc în 26 aprilie 2023, elevii au fost însoţiţi şi de diriginţi : prof. Milea Georgeta şi prof. Macovei Adelina. Prezentarea acestor activităţi la bibliotecă s-a realizat în săptămana: Şcoala Altfel.

Elevii au realizat prezentări ppt. Lacu Sărat- De la biotop la biocenoză, Metode de combatere a distrugerii biosferei, broşuri sub titlul: Protejarea bijuteriei terapeutice Lacu Sărat – Brăila, pentru care s-au documentat, au efectuat cercetări şi studii în natură şi au adunat informaţii despre: legenda şi istoricul Lacului, importanţa Staţiunii, aspecte legate de biotop(clima, poziţie geografică, temperatura apei, mirosul apei, pH, salinitate, sol), biocenoză (flora, fauna), dar şi opinii personale despre experienţa pe care au avut-o în teren.

Pentru studiul florei de sărătură a zonei, elevii au colectat plante în sezonul estival(iulie-august-septembrie 2022), pe care le-au determinat, apoi au întocmit ierbare cu cele mai reprezentative exemplare.

Deasemenea, elevii au realizat şi machete cu staţiunea Lacu Sărat, picturi, colaje- toate aceste materiale fiind prezentate la Biblioteca Judeţeană unde s-a realizat şi o expoziţie.

În mai 2022, elevii au realizat şi o acţiune de ecologizare a zonei intitulată: ”Protejând natura, avem grijă de noi!”. În martie 2023 s-a întocmit în cadrul şcolii un panou – expoziție 3D cu titlul: ”Lacu Sărat – Brăila, comoara de care trebuie să avem grijă!” – cu fotografii de la toate activitățile realizate și planşe de ierbar, recipiente cu apă și nămol din lac și instrumente necesare investigaţiei ecosistemului.

Activitătile au avut rolul de a-i ajuta pe elevi să înţeleagă importanţa unui ecosistem, ce înseamnă poluarea mediului, cum să participle la protejarea naturii şi să conştientizeze faptul că reducerea poluarii depinde de implicarea fiecăruia dintre noi

ne-a declarat prof. Mircea Adriana, coordonatorul proiectului.
Express Your Reaction
Like
Love
Haha
Wow
Sad
Angry