Drumul Expres Brăila – Galați va fi o alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN22B, va asigura o conexiune rapidă între cele două orașe, dar și cu podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați – Tulcea.
În prezent, constructorul băcăuan UMB continuă muncă la o super-structură mai lungă de 1,7 km, care include viaducte peste complexul feroviar și digul de protecție, dar mai ales un pod hobanat peste Râul Siret cu o deschidere centrală de 130 de metri și două secundare de câte 80 m.
Pentru acest tip de lucrare, antreprenorul are 10 instalații de forat mobilizate numai în acest loc, 186 muncitori în total, pe întregul șantier și încă 57 utilaje, iar liniile de producție a grinzilor vor fi mutate de la Adjud în acest șantier.
Au fost deja forați, armați și turnați 280/900 piloți și estimarea este ca până la sfârșitul lunii iulie a acestui an să se finalizeze etapa aferentă lucrărilor de artă peste râul Siret. Aceasta cuprinde următoarele structuri:
- viaductul de acces de pe malul drept (896, 42 ml);
- podul peste râul Siret (307,75 ml);
- viaductul de acces de pe malul stâng (447,91 ml);
- pasaj peste complexul de cale ferată (139,14 ml).
Podul de la Siret va fi al doilea cel mai mare pod hobanat din România. Acesta va avea o lungime de 307 metri, cu o deschidere centrală de 130 de metri și două secundare de câte 80 metri.
Licitația a fost câștigată de Asocierea SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL, iar valoarea contractului este de 449.425.040,31 de lei, fără TVA.
Proiectul beneficiază de finanțare prin Programul Operaţional Infrastructură Mare și a fost realizat în proporție de 64%, până la momentul actual.