Educatia din Braila este un fenomen! Unul REMARCABIL!

Educatia din Braila este un fenomen! Unul REMARCABIL! 

 

Human Catalyst, o organizatie care spune ca lupta pentru educatie si justitie sociala, lasa de inteles ca fiecare elev, indiferent de gradul lui de pregatire, indiferent daca merita sau nu sa treaca clasa, ar trebui lasat sa dea examenul de evaluare nationala. Acestia acuza judete ca Braila de faptul ca practica acest “fenomen” si la nivel de liceu, cand se apropie examenul de Bacalaureat.

O perceptie total gresita, din simplul punct de vedere al faptului ca, daca in Romania scoala este obligatorie(n.r. pe hartie) pana in clasa a X-a, promovabilitatea nu ar trebui sa fie. Studiile arata ca sunt suficienti copii care ajung in fata unui examen si nu sunt capabili sa il promeveze, tocmai din cauza faptului ca profesorii au fost indulgenti la clasa.

“Cel mai reprezentativ exemplu in acest sens este ilustrat in cazul unitatilor de invatamant din judetul Braila. Desi aici in 2016-2017 nota medie la evaluarea nationala a fost a doua cea mai mare din tara (7,29), dupa Municipiul Bucuresti (7,35), ponderea elevilor din clasa a 8-a care nu au sustinut evaluarea nationala a fost cea mai crescuta din Romania (36,5%), mai mult cu 3% fata de anul scolar anterior. Important de precizat ca <fenomenul Braila> este practicat si la nivel de liceu, in cazul examenului de Bacalaureat”, au declarat pentru Mediafax reprezentantii Human Catalyst.

Mai mult, organizatia in cauza pune presiune pe profesori, incercand adoptarea de urgenta a unor masuri legale, prin care sa asigure participarea elevilor absolventi la examenele mentionate si sanctionarea responsabililor din educatie, care refuza sa ii promoveze pe copiii cu note slabe si cunostinte pe masura acestora.

 

 

PSD ia atitudine fata de acuzatiile aduse judetului nostru!

Deputatul PSD Emilia Meirosu a atras atentia asupra faptului ca “fenomenul Braila” este defapt unul remarcabil.

“In ultima perioada, spatiul public a fost invadat de o serie de informatii, cuprinse intr-o analiza trunchiata, referitoare la procentul de promovabilitate inregistrat la examenele nationale sustinute de catre elevii din judetul Braila.  Consider ca, in mod tendentios, a fost prezentata opiniei publice o situatie in care a fost realizata o paralela intre rezultatele remarcabile obtinute de elevii braileni si numarul mare al celor care nu s-au inscris in vederea sustinerii evaluarilor nationale”, a declarat deputatul PSD, cu privire la acuzatiile aduse de ONG.

Emilia Meirosu a explicat pe larg care sunt etapele pe care elevii le parcurg inaintea evaluarii nationale, dar si motivele pentru care unii din ei aleg sa nu participe la acest examen.

“Pentru clarificarea situatiei as dori sa fac unele precizari: metodologia privind Evaluarea Nationala si metodologia privind admiterea in invatamantul liceal sau profesional ofera elevilor posibilitatea de a se inscrie in procedura de admitere etapa a II-a, a III-a sau la scolile profesionale, pe locurile neocupate, dupa distribuirea elevilor care au sustinut Evaluarea Nationala. Insa, in scoala exista situatii particulare, dar care sunt rezolvate conform prevederilor legale de catre conducerea institutiilor de invatamant. Astfel, regasim elevi, absolventi ai ciclului gimnazial, care au certificat de cerinte educationale speciale, avand libertatea de a participa sau nu, la Evaluarea Nationala; o alta categorie este reprezentata de catre cei care sustin probele practice la scolile profesionale si sunt declarati admisi, drept urmare nu mai sunt interesati de sustinerea Evaluarii Nationale. Totodata, exista cazurile elevilor corigenti, care au inregistrat o situatie similara pe tot parcursul gimnaziului, care nu au dreptul de a se inscrie pentru sustinerea examenelor nationale, neavand situatia scolara incheiata. Si nu in ultimul rand, trebuie mentionati elevii a caror situatie socio-familiala conduce la abandonul scolar, post – gimnaziu (acestia provin preponderent din mediul rural sau din comunitatile foarte sarace). Date fiind cele de mai sus, putem concluziona faptul ca statistica prezentata de un ONG, a omis sa ia in calcul la raportarea procentului si numarul elevilor care au continuat studiile, dupa cea de a treia etapa de admitere, motiv pentru care procentul de 36,5% abandon scolar la clasa a VIII-a este unul eronat”, a declarat Meirosu.

Faptul ca aceasta analiza a fost prezentata fara a cere un punct de vedere Inspectoratului Scolar Judetean Braila si mai mult, felul in care a fost prelucrata informatia, fara surse clare si concrete, nu face decat sa discrediteze intentiile pe care le are acest ONG

“Insa, consider ca o colaborare a furnizorului acestor informatii cu managerii ISJ Braila, prin solicitarea si punerea la dispozitie a datelor corecte, ar fi condus la realizarea unei analize corecte si coerente. Un alt amanunt deosebit de important pe care as dori sa-l mentionez, se refera la faptul ca elevii de etnie rroma beneficiaza de locuri speciale in toate unitatile de invatamant liceal, profesional, universitar, drept pentru care putem vorbi de discriminare, insa depre o discriminare pozitiva. In acest caz particular, trebuie subliniat faptul ca, de cele mai multe ori scoala intampina rezistenta din partea parintilor in ceea ce priveste integrarea scolara a elevilor. Avand in vedere situatia semnalata, care cu siguranta nu se inregistreaza doar la nivelul judetului nostru, doresc sa mentionez doar cateva aspecte, prin care statul roman sustine continuarea studiilor in randul elevilor cu risc de abandon: subventionarea rechizitelor scolare, burse „Bani de liceu”, burse pentru elevii scolilor profesionale, Programul „Euro 200” pentru achizitionarea de calculatoare, bursele sociale, de studii, de merit, decontarea transportului, etc”, a punctat Emilia Meirosu.

Si pentru ca lucrurile sa fie si mai clare, deputatul PSD a cerut conducerii Inspectoratului Scolar Judetean sa prezinte datele corecte care corespund realitatii privind numarul elevilor absolventi de gimnaziu care continua studiile liceale sau profesionale, precum si numarul celor care au abandonat scoala la finalul clasei a VIII-a.

“In concluzie, Braila este un fenomen, unul pozitiv. Si am sa va explic de ce – pentru ca in scopul cresterii performantelor scolare, la nivelul judetului nu se sustine doar simularea nationala, ci si alte doua simulari, cu subiecte elaborate la nivel judetean, inca din anul 2009. De asemenea, la nivelul fiecarei scoli, conducerea organizeaza si gestioneaza ore de pregatire suplimentara la disciplinele de examen. Acestia sunt doar cativa factori care contribuie la gradul ridicat de performanta a elevilor nostri, si asta prin eforturile concentrate ale elevilor, profesorilor si directorilor. Exista intr-adevar si deficiente, in special in ceea ce priveste managementul la nivelul ISJ, care si-a demonstrat incapacitatea de a corela populatia scolara cu reteua scolara, precum si in ceea ce priveste gestionarea eficienta a resurselor financiare alocate. Aceasta problema nu minimalizeaza insa, eforturile, dedicarea si priceperea dascalilor scolii brailene, care prin rezultatele obtinute au facut intotdeauna cinste comunitatii noastre”, a declarat deputatul PSD, Emilia Meirosu.

Express Your Reaction
Like
Love
Haha
Wow
Sad
Angry