Pasaportul simplu temporar se va elibera in 3 zile
Noua lege privind prelungirea termenelor pasapoartelor electronice a fost adoptata si se afla la promulgare. In Bucuresti va fi deschis un nou centru pentru pasapoarte.
Luni, 11 iunie a.c., la sediul Ministerului Afacerilor Interne a avut loc o videoconferinta cu prefectii, precum si cu sefii serviciilor de pasapoarte si inmatriculari de la nivelul intregii tari.
Principala tema de discutie a fost legata de modul de organizare a activitatii pentru perioada de vara, astfel incat sa se evite aglomerarea la ghiseele de eliberare a documentelor de calatorie sau a permiselor de conducere/certificatelor de inmatriculare.
Cu acest prilej, ministrul afacerilor interne, Carmen Dan, a facut o informare asupra stadiului proiectului de act normativ pentru modificarea legislatiei privind pasapoartele, subliniind ca acesta contine cel putin doua reglementari care ar trebui sa conduca la reducerea aglomeratiilor:
“Noua lege prevede prelungirea termenului de valabilitate a pasaportului electronic de la 5 la 10 ani, insa cea mai importanta schimbare este aceea ca pasapoartele simple temporare (cele cu valabilitate de 1 an) se vor elibera in termenul de 3 zile numai atunci cand exista o urgenta dovedita. Altfel, termenul de eliberare este acelasi ca in cazul celui electronic. Aceasta modificare va determina ca un numar cat mai mare de cetateni sa opteze pentru un pasaport electronic cu o durata mai mare de valabilitate si sa nu mai avem acelasi numar mare de solicitari in fiecare an”, a declarat ministrul Carmen Dan.
Legea se afla in prezent la promulgare, urmand ca apoi sa fie publicata in Monitorul Oficial. Intrarea in vigoare se va face in 30 de zile de la publicare, fapt pentru care, pentru prima parte a verii se impun si alte masuri administrative care sa evite aglomeratiile la ghisee.
Aceste masuri administrative au fost prezentate de secretarul de stat Mihai Chirica, printre acestea enumerandu-se: introducerea posibilitatii de plata la CEC a taxelor pentru pasapoarte, permise si placutele de inmatriculare; prelungirea programului de lucru in judetele unde se inregistreaza un numar mare de cereri pentru eliberarea documentelor de calatorie; delegarea sau detasarea de personal; deschiderea unor noi ghisee sau puncte de lucru.
In cadrul videoconferintei s-a discutat inclusiv despre delegarea sau detasarea a 12 angajati de la Directia Generala de Pasapoarte la Serviciul de Eliberarea a Pasapoartelor din Bucuresti si la Serviciul de Eliberarea a Pasapoartelor din Ilfov, pentru perioadele 15 iunie – 15 august si 15 august – 15 octombrie.
Ministrul Carmen Dan l-a felicitat pe prefectul Municipiului Bucuresti pentru demersurile intreprinse in vederea deschiderii unui nou centru de eliberare a pasapoartelor intr-un mall din Capitala, acest punct fiind cel de-al doilea dupa deschiderea punctului din Plaza Romania. Noul punct urmeaza sa fie deschis luna viitoare intr-un mall din sectorul 3 al Capitalei.
La solicitarea ministrului afacerilor interne, Carmen Dan, directorii generali ai serviciilor de pasapoarte si de inmatriculari vehicule se vor deplasa in teritoriu, acolo unde apar probleme, astfel incat ele sa fie gestionate corespunzator si in cel mai scurt timp.