“Vor sa scoata linia de tramvai de pe soseaua Baldovinesti” – Caprariu face dezvaluiri despre deciziile ‘din umbra’ ale administratiei

“Vor sa scoata linia de tramvai de pe soseaua Baldovinesti” – Caprariu face dezvaluiri despre deciziile ‘din umbra’ ale administratiei

Dezvaluiri socante in cadrul ultimei conferinte de presa a Partidului Braila Noua. Lucian Caprariu, consilier local, a atras atentia asupra deciziei administratiei locale de a scoate linia de tramvai de pe soseaua Baldovinesti.

 

 

 

“Deja gata, au hotarat! Si noi dezbatem, ce mai dezbatem – vor sa scoata linia de tramvai, pe soseaua Baldovinesti. Eu va spun, pe banii mei am fost si am vorbit la Bucuresti, mai demult, pentru reproiectarea sistemului de transport public. Am vorbit cu domnul Serban Raicu, era decanul Facultatii de Transporturi din Politehnica(…) Intr-un oras care vrea sa se dezvolte, sistemul de transport public este foarte important. Sistemul nu este dat numai de mijloacele de transport, in niciun caz. Sistemul este un intreg. Uitati-va pe planul de mobilitate urbana, ne spune ca la noi, piramida transportului local este inversata. Adica, este subutilizat sistemul de transport public, pentru ca este prost. Nu inseamna ca daca un sistem nu functioneaza bine, el nu este necesar. Si revin la sistemul de transport electric, respectiv tramvaiul, care trebuie sa fie coloana vertebrala si restul trebuie sa fie proiectat in jurul lui”, a declarat Lucian Caprariu.

Presedintele Partidului Braila Noua considera ca, in spatele acestei decizii, sta de fapt neputinta administratiei locale in a gestiona situatia tramvaiului pe Bulevardul Dorobantilor.

“Noi ne gandim sa desfiintam liniile de tramvai, in loc sa ne gandim cum sa le dezvoltam. De ce? Tare ma tem eu, ca esecul de pe Dorobanti, ca nu mai merge tramvaiul, pentru ca proiectul a fost prost supravegheat, de acelasi serviciu tehnic, l-au mostenit astia si asa l-au lasat. Lor li se pare ca este mai eficient asa. Nu stiu unde s-a luat decizia asta. In Primarie? Pai nu ai specialisti. La Braicar? Pai nici acolo nu sunt specialisti, ca se vede care este calitatea”, a atras atentia Caprariu.

118 ani de tramvai in Braila

La 22 ianuarie 1897, printr-o publicatie, Primaria orasului anunta ca in baza deciziilor Consiliului Comunal nr.29 si 31 din anul 1896, in ziua de 15 martie 1897 se va tine la oficiul primariei o singura licitatie, prin oferte sigilate, pentru darea in concesiune a construirii unei retele de tramvai electric pe o lungime de 21 km, cu traseul pe strazile principale ale orasului si pana la statiunea Lacu Sarat.

Casa “HELIOS ELECTRICITATS-AKTIEN GESELL-SCHAFT” din Kohln a fost preferata de primaria orasului, astfel ca, ulterior, in baza Decretului nr. 715/25 februarie 1898 publicat in Monitorul Oficial nr. 263/1898 intre cele doua parti a intervenit actul de concesiune prin care societatea Helios se obliga a “executa, termina definitiv si pune in exploatare, cu spezele si materialele sale, tramvaiul electric in termen de 18 luni de la semnarea contractului”.

La 19 iunie 1900 a fost pusa in circulatie cea dintai linie pe distanta Piata Sf. Arhangheli, Bariera Calarasilor, Monument, Lacu Sarat. Pana in anul 1903 s-au dat in folosinta, treptat, toate celelalte linii prevazute in contract.

 

 

Express Your Reaction
Like
Love
Haha
Wow
Sad
Angry