Contractul de execuție a fost semnat în octombrie 2020, iar termenul de finalizare este de 36 de luni, deci șantierul ar trebui să fie închis în octombrie 2023. Contractul de execuție a fost câștigat la licitație de Asocierea de firme ”Peisi” – ”Tancrad”, care a întocmit și proiectul tehnic.
Lucrările au vizat modernizarea căii de rulare tramvaie şi crearea unei benzi dedicate de circulaţie pentru tramvai, înlocuirea liniei aeriene de contact şi a stâlpilor de susţinere, modernizarea staţiilor de tramvai, montarea de aparate de achiziţionare a tichetelor de călătorie, modernizarea sistemului rutier, înfiinţarea de piste de biciclete, modernizarea trotuarelor, a mobilierului stradal, a spaţiilor de parcare şi a spaţiilor verzi.
”Avem, pe ultima sută de metri, de montat gazonul, pe ultima porțiune din bulevard. Apoi vom aduce de la pepiniera SEROPLANT, așa cum am promis la începutul acestui proiect, trandafirii pe care i-am salvat atunci. O să fac de la început mențiunea că vor fi plantați la o distanță mai mare, astfel încât cei care întrețin spațiile verzi să poată tunde gazonul printre trandafiri fără să-și rupă hainele. Pentru că acei trandafiri nu sunt suficienți vom mai completa și cu alți trandafiri pe care SEROPLANT îi va cumpăra în perioada următoare(…)
Pomii și trandafirii for fi plantați ulterior din două considerente. Proiectul se încheie în momentul de față, aceștia vin ca un plus de valoare pentru investiția pe care o avem pe Bulevardul Independenței, dar acum nu este perioada propice pentru plantare, decât pentru anumite specii, și vom veni ulterior, atunci când cad frunzele iar pomii și trandafirii intră în repaosul vegetativ”, a transmis primarul municipiului Brăila, Marian Dragomir.
Porțiunea de bulevard dintre Calea Galați și Strada Carantinei nu poate fi reabilitată pe bani europeni deoarece, prin exercițiul financiar 2014-2020, Uniunea Europeană finanțează doar proiecte axate pe încurajarea sistemelor de transport electric.