Prefectura județului Brăila s-a sesizat și i-a cerut primarului, Radu Popa, să remedieze situația, în cel mai scurt timp!
Singura comună, din județul Brăila, care nu deține un website este UAT Cireșu, condusă de liberalul Popa Radu, tatăl deputatului PNL Popa Alexandru – membru în Comisia de Agricultură din Camera Deputaților.
Jurnalul de Brăila a încercat să acceseze declarația de avere a primarului, după ce ITM Brăila a transmis faptul că au fost depistate 12 persoane, în comuna Cireșu, primite la muncă fără a avea încheiate contracte individuale de muncă în formă scrisă și fără a deține avize de angajare, majoritatea cetățeni din Republica Moldova care prestau activitate în domeniul construcțiilor. Muncitorii se pare că erau angajați de o societate din București care avea în plan construcția unui centru local de colectare a cerealelor în comuna Cireșu, localitatea Vultureni! SC PANGLAD CONS SRL a fost contractată de Cooperativa Agricolă Cireșu – AGRIPOP.
În urma demersului nostru am aflat că UAT Cireșu nu deține un website, în ciuda faptul că există prevederi legale foarte clare cu privire la instituțiile publice și obligația acestora de a oferi dreptul fiecărui cetățean de a accesa informații de interes public, fapt pentru care ne-am adresat secretariatului comunei Cireșu prin Poșta Română, pentru a intra în posesia informațiilor necesare, în baza Legii 544/2001 – privind liberul acces la informații de interes public.
Prefectura Brăila s-a sesizat în acest caz și i-a cerut primarului PNL Popa Radu să facă toate demersurile necesare astfel încât UAT Cireșu să dețină o pagină web cu toate informațiile de interes public. Tot Prefectura județului Brăila a confirmat faptul că Cireșu este singura comună care nu deține website.
Ce informații sunt obligatorii de publicat pe site-ul oficial al unei instituții publice, conform legislației în vigoare?
- Hotărârile Consiliului Local
- Regulamentul de organizare si funcționare
- Politica de confidențialitate (cu respectarea normelor GDPR in vigoare)
- Politica de cookies
- Atribuțiile departamentelor interne
- Organigrama instituției publice/ Structura organizatorica
- Publicațiile de Căsătorie
- Formulare de raportare probleme/ sesizări
- Declarații de interese si de avere
- Mesajul Primarului
- Proiectele instituției publice
- Bugetul local anual (surse financiare, buget, bilant contabil)
- Informații despre localitate (cultura, istoric, turism, economie etc)
- Datele de contact
- Monitorul Oficial Local (conform noului cod administrativ)
- Programul de funcționare
- Programul de audiente
- Anunțuri de participare si anunțuri de atribuire / ACHIZITII
- Anunțuri pentru concursuri de angajare
- Programele si strategiile proprii de dezvoltare locala
- Formulare tipizate
- Anunțuri referitoare la elaborarea proiectelor de acte normative
Ce spune Legea?
Conform art. 14 din Legea nr. 161/2003 „Autorităţile administraţiei publice au obligaţia de a aplica procedura electronică prevăzută în prezentul capitol [procedura electronica – n.n.] pentru furnizarea de informaţii şi servicii publice prin mijloace electronice către persoane fizice sau juridice.” Art. 29 din Legea nr. 161/2003 prevede: „În termen de 6 luni de la înregistrarea în Sistemul Electronic Naţional, fiecare autoritate a administraţiei publice, stabilită conform art. 25, are obligaţia de a-şi crea o pagină proprie de Internet.”, iar, potrivit art. 28 din aceeasi lege: „(1) În termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului titlu [22 mai 2003 – n.n.], toate autorităţile administraţiei publice vor transmite Ministerului Administraţiei Publice, Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei şi Ministerului Informaţiilor Publice date cu privire la existenţa unei pagini proprii de Internet, prin care informaţiile publice şi serviciile publice sunt oferite prin intermediul mijloacelor electronice”.