Drumul expres Brăila – Galați: se lucrează și s-a semnat contractul de finanțare europeană!

Veștile bune vin de la CNAIR care a anunțat printr-o postare pe Facebook că ”UMB lucrează acum pe aproape toate șantierele! Asta deși constructorul a încercat să lase de înțeles că va opri total activitatea pe toate șantierele, în ciuda contractelor semnate și a termenelor asumate”.

Și mai bună este vestea că la data de 10 iulie s-a semnat Contractul de Finanțare nr. 145 pentru proiectul “Construcția Drumului expres Brăila – Galați”, în vederea acordării finanțării nerambursabile alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

“Obiectivele specifice ale proiectului sunt: construirea a 10.77 km de drum nou, a unui pod peste canalul irigații la km 6+620 și a unei structuri de tip pod – viaduct – pasaj la km 10+963; reducerea timpului de călătorie pe rețeaua rutiera TEN-T(…)

Valoarea totală a proiectului este de 506.438.896 de lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85 la sută contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 308.771.918 lei, 15 la sută contribuție proprie – 54.489.162 de lei, diferența de 143.177.815 de lei reprezentând valoare neeligibilă, inclusiv TVA.

Perioada de implementare a proiectului este de 65 de luni, respectiv, între august 2019 și decembrie 2024, la care se adaugă, dacă este cazul, perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor”, se  mai arată în comunicatul CNAIR.

UMB lucrează pe următoarele șantiere:

  • DEx Craiova – Pitești
  • Tronson 2, Lot 2 (Piatra Olt – Valea Mare)
  • Tronson 3 (Valea Mare – Colonești)
  • DEx Brăila – Galați

UMB, care are contracte cu CNAIR în valoare de 6,11 miliarde de lei (fără TVA), este singurul constructor din România care a cerut pe de o parte rezilierea amiabilă a unor contracte, iar pe de altă parte a început să înregistreze o absență masivă a muncitorilor din două șantiere.
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, împreună cu companiile pe care le coordonează a sprijinit Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) să elaboreze OUG 64/2022 privind formula de escaladare a prețurilor la materialele de construcție.

De asemenea au sprijinit MIPE să elaboreze un nou act normativ care va clarifica mai multe aspecte legate de escaladarea prețurilor, care urmează să fie aprobat de Guvern.

Express Your Reaction
Like
Love
Haha
Wow
Sad
Angry