Europarlamentarul Mihai Tudose, cel care a semnat în ultima zi de mandat, în funcția de prim-ministru al României, contractul pentru proiectarea şi execuţia podului suspendat peste Dunăre, a vorbit despre importanța acestui proiect pentru dezvoltarea economică a zonei și atragerea investitorilor.
L-a numit ”podul brăilenilor” pentru că generații la rând, bunici și părinți, s-au uitat cu jind de pe un mal pe celălalt, așteptând bacul. Astăzi podul este o realitate care a început deja să dea roade în dezvoltarea Brăilei.
“Am să vă cer îngăduinţa ca astăzi, aici, să nu fiu nici fost prim-ministru sau ministru, nici europarlamentar, ci am să vă vorbesc ca brăilean. După anii ‘90, toţi am sperat la o dezvoltare accelerată a zonei noastre, a României în general, şi noi, cei de aici, de la Dunărea de Jos am sperat că şi la noi va veni binele peste noi. Binele a început să vină dinspre vest. Dar venea dinspre vest. A ajuns mai puţin în est, mai ales în sud sud-est, că nu prea avea pe unde. Nu erau şosele, nu erau poduri. Etc. Dunărea de Jos – Brăila, Galaţi – este a doua aglomerare urbană, după Bucureşti, iar toate investiţiile se blocau, fiindcă nu era infrastructură şi nu erau şosele, fiindcă nu era podul. Podul nu era fiindcă nu erau şosele. Nu avea rost să faci la aeroport cargo de marfă, fiindcă, nu-i aşa, nu erau pod şi şosele. Evident, din aceleaşi motive, transportul fluvial era superb, dar lipsea cu desăvârşire, fiindcă, nu-i aşa, nu aveau unde să descarce şi unde să încarce mărfuri”, a declarat fostul premier al României, europarlamentarul PSD Mihai Tudose.
Zona Brăila-Galați, a doua aglomerare urbană din România, a început să înflorească din momentul în care lucrările la podul peste Dunăre au devenit vizibile. Cehii de la TESLA au închiriat aproape în totalitate ELI Park Brăila pentru fabrica de baterii de 100 mil. Euro. Totodată prețurile terenurilor de pe raza comunei Vădeni au explodat după ce mai mulți investitori au cumpărat sau închiriat terenuri pentru dezvoltarea afacerilor.
“În februarie 2017, prima vizită a primului ministru de atunci, domnul Sorin Grindeanu, a fost la Brăila. Atunci domnul prim-ministru Sorin Grindeanu s-a lăsat convins că acest pod este necesar pentru a tăia nodul gordian şi a începe de undeva dezvoltarea acestei zone. Domnia sa este cel care a găsit finanţarea pentru acest pod. Încă o dată îi mulţumesc şi trebuie accentuat acest lucru. Viaţa e bună câteodată şi închide cercul, acum tot domnia sa a dus lucrurile la bun sfârşit. Ce s-a mai întâmplat între timp? De când au început pilonii podului să iasă din pământ…. râdeam cu constructorii în primul an, băi, munciţi, dar nu munciţi în direcţia în care trebuie.
În schimb, când toată lumea a început să vadă că podul chiar iese din pământ şi nu e o eternă poveste românească cu ceva care s-a semnat şi nu se face, au început să crească şi proiectele de drumuri. Proiectul de fezabilitate, studiul de fezabilitate pentru aeroport înţeleg că este aproape gata. Porturile din Galaţi şi din Brăila sunt în plină renovare, tot cu fonduri europene. Ca brăilean, vă mai spun un singur lucru, ceea ce facem astăzi, că e al treilea pod din Europa, că e cel mai mare din România, suntem la podul de la Brăila. E al nostru, îl iubim, aşa mare frumos cum e el, dar îl iubim, este marcarea practic a începutului dezvoltării zonei Dunării de Jos, a doua mare aglomerare urbană, după Bucureşti”, a declarat Mihai Tudose.
Cât despre Aeroportul Internațional Brăila-Galați, acesta este deja inclus în Master Planul Naţional de Transport şi are sume prevăzute inclusiv în bugetul României pentru realizarea studiilor. Acesta o să fie singurul din ţară cu activitate principală de cargo. În prezent se lucrează la realizarea expertizelor geotehnice şi de mediu, din cadrul studiului de fezabilitate.