Atenție la știrile false! Managerul SAJ spune că NU există ”focar” la Ambulanță! Pacientul NU a fost tratat la domiciliu, în particular!

O știre apărută în libertatea.ro a creat panică în rândul brăilenilor, după ce a fost anunțat un focar de coronavirus la Serviciul Județean de Ambulanță din Brăila.

”Serviciul Județean de Ambulanță Brăila a intrat în alertă după ce un coleg de-al lor a fost depistat cu noul coronavirus. Doctorul și-a făcut testul la COVID după ce a aflat că un pacient de-al acestuia, căruia îi asigura tratament la domiciliu în timpul liber, era deja infectat. Pacientul este tatăl fostului premier Mihai Tudose”, scria libertatea.ro, săptămâna trecută.

Managerul SAJ vine cu lămuriri privind situația actuală și contestă afirmațiile publicate în articolul care provocat panică în rândul brăilenilor.

”Ca urmare a unor informații apărute în spațiul public conform cărora la Serviciul de Ambulanță Județean Brăila s-ar fi format un focar de infecție cu Sars-Cov-2, după ce un medic ar fi administrat tratament la domiciliu unui pacient, tatăl unei persoane publice, facem următoarele precizări:

– La nivelul Serviciului de Ambulanță Județean Brăila, în ultimele două săptămâni, doi angajați au fost confirmați cu noul coronavirus (un asistent medical și un medic). Mai exact, testarea celor doi angajați a avut loc la diferență de 10 zile. Asistentul medical a fost internat în secția de Boli Infecțioase a Spitalului Județean de Urgență Brăila, iar în prezent acesta a fost externat și se află acasă, în concediu medical. Medicul încă se află internat în spital, la momentul transmiterii acestui comunicat de presă. Ambii au avut o simptomatologie ușoară a bolii. Pentru a avea un focar la nivelul instituției noastre, conform definiției, ar fi trebuit să fie cel puțin 3 cazuri confirmate concomitent. Drept urmare, dezmințim faptul că la Serviciul de Ambulanță Județean Brăila există focar de infecție cu noul coronavirus.

– Medicul confirmat cu COVID-19 a făcut parte, întâmplător, dintr-unul dintre echipajele medicale ce au răspuns solicitărilor venite din partea pacientului respectiv. Aici precizăm faptul că în decurs de două săptămâni, la dispeceratul SAJ Brăila au fost înregistrate 4 solicitări pentru același pacient. Conform procedurilor, la fiecare solicitare a fost trimis un echipaj medical care a acționat în funcție de situația medicală, dar și respectând voința pacientului de a fi transportat sau nu la spital. Astfel, pacientul nu a fost tratat la domiciliu, în particular, de către cadrul nostru medical, așa cum s-a speculat în spațiul public, deși nu ar fi avut nicio interdicție de a face acest lucru.

– Mai precizăm faptul că personalul SAJ este expus zilnic riscului infectării, dar și la alte situații periculoase, dat fiind specificul muncii noastre. Tocmai de aceea, ne luăm toate măsurile necesare de prevenire a contaminării. La orice solicitare, personalul poartă mască și mănuși de protecție, iar în cazul solicitărilor din partea persoanelor aflate în carantină sau în izolare, simptomatice sau chiar confirmate cu COVID-19, personalul se echipează complet (combinezoane sau halate, mască de protecție, mănuși de protecție, viziere), în timp ce pacienții primesc măști faciale. În plus, ambulanțele sunt dezinfectate după fiecare solicitare, cu biocide adecvate, iar încăperile sediului central al SAJ Brăila, precum și cele ale substațiilor din județ sunt dezinfectate periodic.

Avem convingerea că toate aceste măsuri de prevenire a răspândirii infectării cu noul coronavirus aplicate în cadrul SAJ Brăila reduc foarte mult din riscul contaminării colegilor noștri, dar și a pacienților care ne solicită. Asigurăm, ca și până acum, răspuns prompt și profesional la solicitările tuturor pentru ajutor medical”, spune managerul general al SAJ, dr.Viorica Iuga.

Express Your Reaction
Like
Love
Haha
Wow
Sad
Angry