Turnurile au fost finalizate! Puntea din oțel care va fi pusă peste Dunăre este formată din 79 de blocuri de oțel special care cântăresc în total 20.000 de tone.
Lucrările sunt în grafic la ridicarea pilonilor de pe ambele maluri ale Dunării iar asamblarea punții se face pe tronsoane, la șantierul naval Brăila, din plăci de oțel create special la combinatul siderurgic de la Galați.
Echipa de specialişti, aflată la mare înălţime, a aşezat în ultima zi din martie 2021, pe poziţie, cu ajutorul unei macarale uriaşe, prima piesă pe unul dintre pilonii podului.
La vizita de astăzi a participat președintele Consiliului Județean – Iulian Chiriac și vicepreședintele – Ionuț Dobre.
”Trebuie să avem grijă noi, autoritățile publice locale, și de la Brăila și de la Tulcea, să nu rămână muezu. Este un pas important că am semnat toate autorizațiile pentru primii 7 km, așteptăm cu mare interes documentațiile pentru a elibera celelalte autorizații de construcție pentru restul de drum și suntem ferm convinși că, într-un timp foarte scurt, autoritățile publice locale vor eliera aceste autorizații, așa cum am făcut-o și în prima etapă.
Este un început, asta înseamnă că nu va rămâne un muzeu și vom încerca să facem în așa fel încât tot acest proiect mare de infrastructură, cel mai mare al țării, să se finalizeze la termen.
Dacă se începea construcția drumurilor concomitent cu cea a podului atunci aveam un termen rezonabil în care puteam spune că lucrurile sunt în grafic”, a declarat președintele Consiliului Județean, Iulian Chiriac.
Realizarea podului suspendat are atât o importanță locală – prin realizarea conexiunii între județele Brăila și Tulcea, cât și o importanță internațională prin realizarea conexiunii Regiunii Sud-Est cu coridorul trans-European IV și coridorul pan-European IX.
Podul va fi finalizat în 2023 și va fi cel mai lung din România şi al treilea din Europa după lungimea segmentului central.