În ciuda pandemiei de coronavirus, dar și a „îngrijorărilor” lansate în spațiul public legate de subfinanțarea proiectului de investiție a Podului suspendat peste Dunăre, pe cele două șantiere din județele Brăila și Tulcea, lucrările sunt în grafic, ajungând la stadiul de implementare de 15%, conform unei informări a CNAIR transmisă, la cerere, Instituției Prefectului-Județul Brăila.
În ceea ce privește finanțarea, plățile sunt efectuate la zi, în luna Decembrie, constructorul primind un avans de execuție lucrări în cuantum de 256 de milioane de lei, urmând ca la rectificarea bugetară, pe lângă suma acordată la aprobarea bugetului în acest an, de 97,87 de milioane de lei, să mai fie alocată și suma de 557 de milioane de lei, bani în care sunt incluse sume pentru execuție, supervizare și relocarea utilităților.
Menționăm că CNAIR SA, împreună cu Ministerul Transporturilor a promovat Hotărârarea de Guvern pentru exproprierea coridorului stabilit în studiul de fezabilitate, în prezent Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Brăila având deja și o evidență online a imobilelor înscrise în planul cadastral și în cartea funciară. Având în vedere că sumele aferente despăgubirilor au fost consemnate, drepturile de proprietate asupra imobilelor au trecut în proprietatea publică a Statului Român și în administrarea expropriatorului.
Este vorba, în total, despre 400 de imobile proprietate privată, respectiv 96 din județul Brăila și 304 din județul Tulcea, pentru care proprietarii au primit despăgubiri în cuantum de 10.348,1 mii lei, bani alocați deja de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.
Tot la capitolul Investiții de interes național coroborate cu obiectivul de investiții al Podului suspendat peste Dunăre, facem precizarea că licitația pentru proiectarea şi execuţia drumului expres Brăila – Galaţi a revenit în desfăşurare și s-au depus deja 5 oferte, miercuri, 29.04.2020 fiind termenul limită pentru depunerea ofertelor.
Conform documentaţiei, drumul expres Brăila-Galaţi va fi parte integrantă în cadrul obiectivului „Drum Expres Focşani-Brăila-Galaţi-Giurgiuleşti”, prevăzut în Master Planul General de Transport al României. Mai mult, „Drumul expres, prevăzut pe o lungime de 11 km, va funcţiona ca o legătură Sud-Nord, facilitând traficul dintre cele două oraşe. Prin realizarea investiţiei se va obţine crearea unei variante alternative viabile pentru traficul greu de pe DN22B şi se asigură o conexiune cu obiectivul «Pod suspendat pentru Dunăre din zona Brăila»”,conform CNAIR.
Totodată, vă aducem la cunoștință faptul că CNAIR și Ministerul Trasporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor au convenit, în data de 14.04.2020, încheierea contractului de finanțare pentru proiectul “Elaborare Studiu de fezabilitate și Proiect tehnic de execuție pentru drumul expres Buzău-Brăila”, în vederea obținerii unei finanțări nerambursabile alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei prioritare 2-Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate durabil și eficient. Un proiect care se va desfășura pe o perioadă de 25 de luni, începând cu 01.11.2020, cu o valoare de 29.321.806,36 lei.
Boboc le dă peste nas jurnaliștilor și îi acuză pe aceștia că tratează subiectul în mod ”politicianist”!
Presa locală a tratat cu maximă seriozitate finanțarea proiectului „Pod suspendat peste Dunăre, în zona Brăila”, tocmai din cazua faptului că au trecut zeci de ani, în care ne-au fost servite gogoși pe tavă, în fiecare campanie electorală, până când proiectul a fost semnat, sub autoritatea unui brăilean – fostul premier Mihai Tudose.
Este normal ca fiecare român, având în vedere rectificările bugetare care au fost făcute în această perioadă, să se întrebe dacă la final vor mai rămâne bani și pentru investiții.
“Așadar, proiectul de interes național al Podului suspendat peste Dunăre din zona Brăila-Tulcea nu a fost afectat în niciun fel de așa-zisa subfinanțare rostogolită în mass-media, în mod politicianist. Ba chiar lucrările sunt în amplă desfășurare, bani sunt, iar Guvernului României, așa cum și-a asumat prin programul de guvernare, tratează cel mai important proiect de infrastructură de după Revoluție, din zona noastră, cu maximă prioritate”, a transmis prefectul județului Brăila, Cătălin Boboc.
Actualul prefect, fost senator, președinte de partid și candidat la Primăria Brăila(fără succes!), din partea Partidului Național Liberal, nu a avut până în acest moment nicio declarație publică prin care să prezinte un minim de interes asupra acestui proiect. Dar acum, dintr-o nouă funcție publică, servită de partid, miroase a gogoși calde.