Comisarul european Adina Vălean, la inaugurarea Podului peste Dunăre: ”Ne așteptăm să ducă la dezvoltarea economică în regiune”

Acest pod suspendat, lung de 2 km și situat la 38 de metri deasupra apei, având patru benzi, este cel mai mare din România și cel mai mare pod peste Dunăre, ocupând, în general, locul trei în topul celor mai mari poduri suspendate din UE.

Comisarul european, Adina Vălean, a declarat că podul care leagă Brăila de Tulcea este unul dintre cele mai mari şi sofisticate tehnic din Uniunea Europeană şi demonstrează că România are capacitatea de a dezvolta proiecte complexe de infrastructură.

“Mă bucur în mod special să fiu astăzi reprezentantul Comisiei Europene la inaugurarea acestui pod, un proiect românesc de succes, în aceeaşi măsură un proiect european de succes. Noul pod a primit o finanţare de 363 de milioane de euro din partea instituţiilor europene din fondurile de coeziune. Fiecare proiect de infrastructură aduce prosperitate şi confort pentru cetăţeni. Cele aproape 50 de minute economisite în trecerea Dunării prin această nouă conexiune ne aşteptăm să ducă la dezvoltarea economică în regiune, pentru comunitatea de transportatori să aibă un impact pozitiv pentru regiunile Moldova şi Dobrogea”, a declarat Adina Vălean, joi, la inaugurarea podului de la Brăila.

Se vor produce astfel beneficii foarte mari pentru mobilitatea forței de muncă, turism și schimburile comerciale și se vor consolida legăturile regiunii cu restul țării. De asemenea, vor fi stimulate mobilitatea și dezvoltarea economică prin călătorii mai rapide și mai sigure, un acces mai ușor al comunităților locale la îngrijirile de sănătate, precum și la serviciile publice și comerciale din întreaga regiune de sud-est a României.

Vălean a atras atenția asupra importanței podului în contextul geopolitic al războiului din Ucraina.

 “În plus, acest pod are o importanţă sporită în contextul geopolitic actual al războiului din Ucraina. Infrastructura de transporturi din regiunea dunăreană este vitală pentru a îmbunătăţi securitatea la nivelul Uniunii Europene. Capacitatea acestei infrastructuri trebuie sporită şi civil şi militar. Volumele de mărfuri care sunt transportate înspre şi dinspre Moldova şi Ucraina în momentul de faţă sunt de ordinul milioanelor de tone pe lună. La fel, avem nevoie mai mult ca oricând de infrastructură pregătită din punct de vedere al mobilităţii militare. Şi vreau să folosesc această ocazie pentru a mulţumi autorităţilor din România pentru contribuţia avută la dezvoltarea culoarelor solidarităţii, a noilor rute logistice menite să ajute Ucraina şi Moldova să exporte şi să importe mărfuri. Culoarul dunărean rămâne cel mai important, mai ales pentru transportul de cereale. Portul Constanţa este un punct cheie pe aceste noi rute de transport. Comisia Europeană finanţează deja proiecte în România care să îmbunătăţească infrastructura la trecerile de frontieră pe Canalul Sulina, în Portul Constanţa, acestea rămânând proiecte cu beneficii pe termen lung pentru România”, a explicat comisarul european pentru Transporturi.

Express Your Reaction
Like
Love
Haha
Wow
Sad
Angry