Scopul campaniei: creșterea nivelului de informare și conștientizare a adolescenților și aparținătorilor acestora, privind problematica sănătății mintale (depresiei).
Grupul țintă ale campaniei: ADOLESCENȚII și părinții acestora
Sloganul campaniei este: „Nu lăsa depresia să-ți controleze viața! Sănătatea ta mintală contează!”
Obiectivele campaniei:
- informarea privind importanța identificării și intervenției timpurii în cazul tulburărilor
- mintale (depresiei),
- conştientizarea şi promovarea unei mai bune înţelegeri a impactului tulburărilor mintale
- asupra vieţii oamenilor,
- creșterea accesului la informații pentru îmbunătățirea îngrijirilor și înlăturarea
- stigmatizării persoanelor cu tulburări mintale (depresie).
La nivel județean se vor organiza evenimente de informare despre problematica tulburărilor mintale, a depresiei în special și de conștientizare a necesității realizării unui management adecvat al acestora.
În România, potrivit unui raport al UNICEF, aproape 33% dintre adolescenții români cu vârste cuprinse între 11 și 15 ani au raportat o dispoziție tristă de mai multe ori într-o săptămână, comparativ cu 13% în medie, în cele 45 de țări incluse într-un studiu al Organizației Mondiale a Sănătății. Într-un studiu realizat în România în anul 2020, cu 10.114 adolescenți din toate județele țării (vârsta medie 17 ani), 48,9% dintre tineri au avut cel puțin o dată gânduri de suicid, 27,1% erau triști tot timpul și nu puteau scăpa de tristețe, 21,5% au avut perioade în care s-au simțit depresivi în ultimele șase luni. Într-un alt studiu comparativ se sublinia faptul că rata suicidului în România la adolescenții sub 15 ani este mai mare decât media europeană.