Protecția Consumatorului schimbă tactica: Control voluntar și consiliere în loc de amenzi imediate!

Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Brăila continuă implementarea temei „Creşterea rolului de prevenţie şi consiliere a operatorilor economici în desfășurarea actului de control- permanent”. Acesta vizează transformarea acțiunilor de control în oportunități de îndrumare și asigurare a conformității.


Control voluntar fără sancțiuni pecuniare

Operatorii economici din județul Brăila sunt invitați să apeleze la procedura de control voluntar. Aceasta le permite să se asigure că prestația lor comercială „se supune exigențelor de control în vederea supravegherii pieţei produselor şi serviciilor destinate consumatorilor”.

Procedura simplificată:

  • Se depune o cerere către CJPC Brăila, care trebuie să includă datele de identificare (denumirea, adresa sediului social și a tuturor punctelor de lucru, specificul activității).
  • CJPC Brăila va comunica data vizitei echipei de comisari.
  • Dacă se constată neconformități, operatorul economic care a făcut cererea nu va fi sancționat pecuniar.
  • În schimb, operatorul primește un set de măsuri de remediere într-un termen rezonabil de execuție, a căror îndeplinire va fi reverificată.

598 de operatori economici consiliați

În perioada 01.01.2025 – 30.08.2025, CJPC Brăila a consiliat un număr de 598 de operatori economici din județ. Acțiunile de consiliere au acoperit domenii variate, precum:

  • Horeca
  • Producție și comercializare produse alimentare: panificație și produse de morărit, miere de albine și zaharuri, ape minerale naturale, legume-fructe, pește și preparate din pește
  • Produse nealimentare: textile, rechizite școlare, cosmetice, încălțăminte
  • Servicii: transport rutier de persoane, Deșeuri de Echipamente Electrice și Electronice (DEEE)

ANPC subliniază importanța respectării drepturilor consumatorilor și încurajează operatorii economici să consulte site-ul www.anpc.ro, unde pot găsi fișele de control și ghidurile de bune practici.


Avertisment și plan de remediere conform Legii Prevenirii

Conform Legii 270/2017 a prevenirii , autoritățile de control, inclusiv CJPC, au obligația de a îndruma activ persoanele controlate pentru evitarea încălcării legii.

În cazul constatării unei contravenții (stabilite prin HG 33/2018 ), agentul constatator încheie un proces-verbal prin care se aplică sancțiunea avertismentului și anexează un plan de remediere.

  • În această situație, nu se aplică sancțiuni contravenționale complementare.
  • Termenul de remediere este de maximum 90 de zile calendaristice.
  • Dacă, la reluarea controlului, se constată neîndeplinirea obligațiilor, agentul constatator aplică sancțiunea/sancțiunile contravenționale, altele decât avertismentul.

Operatorii economici sunt obligați să pună pe piață numai produse sau servicii care corespund caracteristicilor prescrise sau declarate și să nu folosească practici comerciale abuzive.

Express Your Reaction
Like
Love
Haha
Wow
Sad
Angry
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.