Trofeul ”George Grigoriu” a fost adjudecat de duetul Malice, din Italia! Evenimentul a adunat peste 2000 de iubitori ai muzicii clasice și moderne!

Recenzie a Centrului de Creație Brăila

Cea de a 18-a ediție a Festivalului Internațional de Muzică Ușoară George Grigoriu, organizat de Consiliul Județean Brăila prin Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Brăila și Primăria municipiului Brăila s-a terminat duminică seara.

La ora 19.00, publicul si invitații au putut urmări ceremonia de premiere, care a marcat încheierea evenimentului, un regal de muzică ușoară, o ediție multiculturală, o reverență adusă maestrului George Grigoriu, a cărui muzică a răsunat din nou la Brăila. Festivalul a rămas consecvent menirii sale de promova modele și repere statornice și de a susține inspirația și motivația atât de necesare noilor generații de talente, un eveniment ce a adunat peste 2000 de iubitori de muzică și festivaluri, de clasic și modern.

Evenimentul s-a desfășurat  pe două secțiuni: concurs (23 de participanți din România, Italia, Egipt, Kazahstan, Ucraina) și recitaluri susținute de artiști prestigioși ai genului, Corina Chiriac, Alina Eremia, The Rhine River Remblers și Ștefan Bănică Jr.,  a căror muzică, făcută să deschidă inimi, a cucerit publicul și a oferit ascultătorilor ocazia de a trăi o experiență muzicală inedită. Piese precum Mama, Strada Speranței, A fost sau Ani de liceu au ridicat publicul în picioare iar succesul artiștilor a fost răsplătit cu ropote de aplauze și uralele fără oprire, fotografii și sesiuni de autografe.

După trei zile de festival și alte trei luni, premergătoare evenimentului, cu zeci de ore de repetiții alături de inegalabila orchestră de acompaniament condusă de maestrul Ionel Tudor (Tudor-claviaturi, Cătălin Milea -saxofon, Eugen Tegu-bas, Ciprian Pop-chitara, Dan Pirici-percuție, Liviu Negru-chitara ,Vlad Popescu-tobe) rezultatele nu au întârziat să apară.

Trofeul, oferit cu sprijinul sponsorului Apan Group, afost adjudecat, de această dată de Italia,  prin cele două tinere talente, Marta Verrecchia  și Alice Capaldi, duetul Malice, cu o deosebită prezență scenică și dorința arzătoare de a transmite publicului emoția spectacolului, emoția muzicii lor, pe versurile piesei Amurgul, compusă de maestrul George Grigoriu și La solitude, compusă de  Pietro Cremonesi  și  Arcangelo Valsiglo.

Multiculturalitatea si-a spus cuvântul și de această dată, dovadă faptul că atât Premiul I (oferit cu sprijinul sponsorului ALCEDO), Premiul  II și III (oferit cu sprijinul sponsorului Farmaciile Iris) cât și mențiunea ( oferită cu  sprijinul sponsorului Bella Italia Trattoria SRL)  au mers și peste hotare, in Italia și Kazahstan dar au rămas și în România,  prin vocile melodioase ale Deliei Constantin, Amalyat Akerke, Carol Mag si Sofia Fragile iar tinerii  promițători, Cîndea Gabriel Ionuț și Ciobanu Florin, au adjudecat premiul oferit de Uniunea Compozitorilor și Muzicologilor din România și respectiv Premiul Special Pompilia Stoian, prin creații muzicale ce a determinat atât juriul cât și spectatorii, să plonjeze parcă, într-o altă lume, un univers al notelor muzicale atât de melodioase și revelatoare.

Nu putem să nu menționăm și de juriul acestei ediții multiculturale, cei care au analizat prestația fiecărui concurent în parte, cei care au urmărit cu obiectivitate așezarea corectă a fiecărui vers,  pe portativ: Președintele juriului-Marius Țeicu, Raul Ionut Badale-membru juriu, Adrian Romcescu-membru juriu,   Andreea Andrei – membru juriu,   Tatiana Apanasenko (Ucraina)- membru  juriu, Cornel Cristei  -membru juriu, Corina Chiriac-membru juriu.

Întreaga atmosferă de festival a fost completată de evenimentele culturale adiacente de la lansările de carte, Trio Grigoriu-Epoca de aur a macaralelor-Povestea neromanțată a celebrilor artiști din Trio Grigoriu si sesiune de autografe (Andreea Andrei Tudor) și respectiv, Două piese de teatru si Minuni trăite (Corina Chiriac) la întâlnirea cu moda, prin prezenta designer-ului vestimentar, Florentina Giol sau prezența în holul Casei Tineretului a expoziției Absolvenților Secției de Pictură din cadrul Liceului de Arte Hariclea Darclee Brăila-Prof, coordonator Nela Constantinescu dar și a partenerilor dornici să se alăture acestui eveniment: Amway România, Stațiunea de Cercetare – Dezvoltare pentru Viticultură şi Vinificaţie Bujoru, Mincă Tatiana, artizan. iar graficianul Leonte Năstase a surprins  chipurile celor prezenți în operele sale, realizate instant spre încântarea tuturor.

Nu au lipsit din program nici interviurile cu invitații și concurenții, ce ne-au împărtășit, la cald, emoțiile și opiniile cu privire la această ediție a festivalului iar amfitrionii evenimentului, inegalabilii Alexandra Velniciuc și Octavian Ursulescu au fost cei care, nu numai că au dat lecții muzicale la scenă deschisă ci și care au revendicat ropote de aplauze. Evenimentul a  fost transmis live, pe Etno Tv iar cei care nu au reușit sa achiziționeze bilete, au putut urmări prestația participanților si recitalurile extraordinare, prin streaming live pe pagina de Facebook a organizatorului  Centrul.de.Creatie.Braila.

A mai trecut o ediție a Festivalului Internațional de Muzică Ușoară George Grigoriu,, în care am încercat să aducem în fața participanților tot ce are mai bun cultura noastră, comunitatea noastră și promitem că vom continua.

Express Your Reaction
Like
Love