INTERVIU cu primarul Brăilei! Dragomir: ”În această perioadă testăm tot personalul de îngrijire a bătrânilor, din centrele primăriei!”

  • Despre amânarea alegerilor locale. Credeți că vom avea alegeri anul acesta?

Cei care ieri se grăbeau să facă alegeri anticipate acum caută toate posibilitățile pentru a amâna alegerile locale și parlamentare. Constatăm că partidele se agață de putere prin rotație speculând emoțional greșelile adversarului. Dacă în toamnă vor apărea noi cazuri este posibil să amâne iar alegerile.

  • Ce înseamnă această amânare pentru municipiul Brăila și pentru primarul Marian Dragomir?

Important este să trecem de această perioadă sănătoși, să avem puține cazuri la Brăila și apoi brăilenii vor vota cel mai bun primar. Nu am timp să mă gândesc la alegeri sau campanii electorale. O să reluăm subiectul mult mai târziu.

  • Proiectele municipiului Brăila, în ceea ce privește infrastructura rutieră. Care este stadiul proiectelor? Am văzut că firmele au muncit și în perioada stării de urgență.

Lucrăm intens în această primăvară și am asfaltat străzile Celulozei, Pontonieri, Polona, N. Bălcescu, Petru Maior, I.L. Caragiale, Catolica, Ana Aslan, etc. Traficul rutier scăzut din această perioadă a fost benefic pentru asfaltări.

Acum asfaltăm Industiei, Octav Doicescu, am frezat și pregătim alte străzi pe care nu o să le enumăr acum.  Urmează luna aceasta Plantelor, Călărși IV,  reluarea lucrărilor pe străzile fără asfalt și am început lucrările la 3 loturi cu un număr total de 1.154 de parcări noi.

Dacă suspendam și noi lucrările, peste 400 de muncitori erau azi în somaj tehnic. Era și mai greu pentru economia orașului.

  • Ce se întâmplă cu asfaltarea în cartierul Lacu Dulce? S-a refăcut licitația? Se vor include în proiect și străzile care au fost asfaltate (ex. Deltei)?

Am reziliat contractul societății care a câștigat licitația publică și nu a început lucrările. Am fost obligați, de prevederile legale, să facem o nouă expertiză, aprobată în Consiliul Local pe 31 martie, și luna aceasta organizăm o nouă licitație publică în Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Sunt incluse toate străzile fără asfalt.

Străzile Deltei și Cazasului au fost incluse dar se vor asfalta doar dacă, în urma traficului greu, va fi nevoie, deoarece acestea vor fi tranzitate cu molozul, piatra spartă, asfaltul și utilajele grele. Vom vedea dacă va fi nevoie sau nu.

  • Cum gestionează Primăria Municipiului Brăila starea de urgență?

Eu consider că până acum ne-am descurcat bine. Am dezinfectat parcuri de joacă, inclusiv pe cele noi, în lucru, mijloacele de transport în comun, străzile, o parte a trotuarelor. Se dezinfectează scări de bloc, permanent, iar important este că facem aceste lucruri cu angajații primăriei, fără a recurge la societăți private. Avem foarte multe cheltuieli și nu cred că vom recupera aceste sume de la Guvern.

O perioadă foarte grea este pentru personalul primăriei din centrele pentru persoanele fără adapost, sau de îngrijire a bătrânilor, care trebuie să se izoleze la serviciu, fără a mai ajunge acasă timp de 14 zile.

În această perioadă testăm tot personalul de îngrijire a bătrânilor din centrele primăriei și mulțumesc D.S.P. Brăila pentru colaborarea bună pe această situație.

Permanent ni se spune că pentru a ne proteja trebuie să respectăm regulile. De multe ori suntem contrariați că nouă ni se impun reguli dar pentru alții nu mai există aceleași reguli, când se organizează pleacări în masă către țări care trebuie să aibă forță de munca în timp de angajații români sunt trimiși în șomaj tehnic. Nu are logică!

  • Instituția prefectului județului Brăila a transmis către presă faptul că s-au efectuat controale la societățile din subordinea Primăriei Brăila și au existat deficiențe. Cum răspundeți acestor sesizări făcute de Prefectură?

Unii cu faptele și alții cu vorbele. În loc să ajute, prefectul spune că face controale. Nu a înțeles nimic în această perioadă …

  • Cum s-au acomodat brăilenii cu sistemele online, puse la dispoziție de Primăria municipiului Brăila, pentru a face plăți sau a obține diferite documente?

Abia acum vedem utilitatea acelor programe smart city pe care le-am implementat în ultimii ani.

Încasările primăriei sunt foarte scăzute deoarece multe societăți private nu lucrează în această perioadă, iar cele care lucrează au un ritm mai scăzut. Totuși, mai avem resurse proprii și nu ne-am împrumutat. Nu avem de gând să ne împrumutăm nici în viitor.

  • Cum decurge programul de voluntariat implementat de Primăria municipiului Brăila? Despre câți voluntari este vorba și care au fost sarcinile lor în această perioadă?

Sunt peste 150 de voluntari în baza de date a primăriei impărțiți pe cartiere. Le mulțumesc mult pentru disponibilitate dar până în prezent am apelat la un număr scăzut de voluntari deoarece ne-am descurcat cu angajații primăriei. Până în prezent ne-au ajutat la lipirea afișelor, de prevenire a infectării, la scările de bloc, distribuirea unor materiale informative, achiziția alimentelor și medicamentelor pentru persoanele singure, de peste 65 de ani, etc.

Express Your Reaction
Like
Love
Haha
Wow
Sad
Angry