Drumul Brăila – Buzău are denumirea generică „Muntenia Expres”, indicativ DX7 cuprins în Master Planul de Transport și urma să facă legătura între localitățile Găiești – Târgoviște – Ploiești – Buzău – Brăila. Contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru Drumul Expres de la Buzău la Brăila a fost semnat, după cum a anunțat Compania de Drumuri, în februarie 2020 și a costat 16,6 milioane de lei.
Brăila – Focșani este în plan din 2019. Atunci, CNAIR a scos la licitație și realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru Drumul Expres Focșani – Brăila (denumit și „Milcovia Expres”), cu o lungime de circa 76 de km și un cost estimat în MPGT de circa 297 de milioane de euro. În iunie 2020, CNAIR a semnat contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate, care a costat 15 milioane de lei.
Prezent la Brăila, pe șantierul podului peste Dunăre, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a spus că cele două drumuri expres nu sunt fezabile și există riscul să nu fie finanțate. Asta după ce CNAIR a cheltuit aproximativ 30 de milioane de lei pe studii de fezabilitate.
Întrebat despre situația drumurilor expres, care ar urma să facă legătura cu podul peste Dunăre, fostul premier Mihai Tudose a spus că este dificil să modifice cineva Master Planul, în condițiile în care lucrările la pod sunt în termen, iar Ministerul Transporturilor se gândește abia acum la alte studii de fezabilitate.
Contractul pentru “Proiectarea și Execuția Drumului Expres Brăila – Galați” a fost semnat cu o asociere de firme românești din cadrul UMB Grup pentru circa 371 de milioane de lei. Drumul expres ar urma să aibă o lungime de 11 kilometri și presupune și realizarea a două viaducte mai lungi care să supratraverseze zona râului Siret care se varsă în Dunăre.