Drumul Expres Brăila – Focșani va avea o lungime de 73 de kilometri și va fi construit în trei ani și jumătate de la momentul semnării contractului. Proiectarea și execuția drumului de mare viteză care să lege Autostrada „Moldovei” A7, aflată acum în construcție, de Podul peste Dunăre de la Brăila, va costa 1 miliard de euro.
CNIR a introdus o serie de criterii de atribuire inedite, cum ar fi punctarea în plus a firmelor ale căror oferte arată că vor angaja forță de muncă din zona respectivă.
”Am cerut până la 5% material reciclat în straturile de fundație, să bage beton concasat sau reziduu de furnal de la Galați, pentru că pot utiliza astfel de materiale. O să punctăm utilizarea BIM-ului (n.r. Building Information Model) și acolo, la partea de proiectare. O să punctăm acei antreprenori care își asumă să angajeze șomeri din zonă. Toate astea sunt la pachet cu penalități, adică dacă-ți asumi că faci, dar nu le faci primești penalități”, a declarat Gabriel Budescu, director general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), pentru Hotnews.ro
Proiectul mai are o particularitate. Deși drumul este foarte lung, a fost scos la licitația de proiectare și execuție într-un singur lot, o singură bucată care să fie realizată de același constructor.