Consilierii județeni au dezbătut săptămâna trecută problema începerii noului an școlar și pregătirea elevilor și profesorilor, cu infrastructura necesară, în cazul în care se va impune un program școlar online.
Președintele Pro România, Cosmim Răzmeriță, a venit cu propunearea ca administrația județeană să aloce fondurile necesare, astfel încât sistemul educațional din Brăila să nu se bazeze doar pe promisiuni guvernamentale.
Răzmeriță i-a sugerat șefului ISJ, Viorel Botea, să aleagă între conducerea inspectoratului și campania electorală.
”Salut decizia consilierilor județeni care au votat deja alocarea sumelor necesare pentru ca elevii din municipiul Brăila să poată beneficia de un sistem educațional online la standarde europene. Sper ca toti elevii din județul Brăila să beneficieze de acest avantaj, ca dreptul la educație să fie un drept egal pentru fiecare copil în parte, indiferent de localitatea în care se află.
Sunt însă sceptic în ceea ce privește posibilitatea Guvernului Orban de a-și onora promisiunile și de a oferi tuturor elevilor din judetul nostru, tablete conectate la internet pentru noul an școlar. Din acest motiv vin cu rugămintea către consilierii județeni, cei care pot în acest moment să aloce fondurile necesare pentru această investiție, să nu stea pe gânduri și să ofere șanse egale copiilor.
În același timp îl întreb pe șeful Inspectoratului Școlar Județean ce va alege, binele copiilor noștri sau candidatura la Consiliul Județean? Nu este normal ca un candidat să dețină atâta influență într-o funcție publică și sa se foloseasca de ea pentru propria campanie electorala.
Elevii și cadrele didactice din Brăila au nevoie de un șef al Inspectoratului care să fie implicat doar în probleme care țin de educație, mai ales in perioada urmatoare. Dreptul la educație este mai important decât oricare alt proiect sau ambiție personală. Atât în numele elevilor din județul Brăila dar și în numele fiului meu vă rog să vă asumați aceste investiții, de urgență!”, spune coordonatorul Pro România, Cosmin Răzmeriță.