Se lucrează intens pe Bulevardul Independenței, în cadrul unui proiect pe fonduri europene, cu o valoare de 15.180.000 euro! Este vorba despre cel mai amplu proiect de investiții cu fonduri europene din mandatul primarului Marian Dragomir!
Printre modernizările aduse Bulevardului Independenței se numără: refacerea sistemului rutier destinat transportului în comun – tramvaie; înlocuirea stâlpilor, firului contact şi sistemul de prindere al acestuia; modernizarea staţiilor – peroanelor – de tramvai; modernizarea părţii carosabile destinate traficului de autovehicule; înfiinţare de piste pentru biciclişti; modernizarea trotuarelor şi aleilor din parc.
Un lucru extraordinar prevăzut în proiect este relocarea gurilor de scurgere a canalizărilor. Toate gurile de scurgere existente se vor reloca în dreptul bordurii şi numărul total de guri de scurgere se va redimensiona, prin adăugarea altora noi, astfel încât apa pluvială să nu băltească la marginea carosabilului.
”Am început prin demolarea căii de rulare, execuția rețelei multitubulare. În momentul de față rețeaua multitubulară este realizată în procent de 50%. Calea de rulare este demontată în procent de 50%. Au început lucrările la rețeaua de apă aferentă sistemelor de irigații, și pozarea stâlpilor pe amplasament, se pot vedea stâlpii noi montați.
Pe primul tronson, cuprins între Calea Călărașilor și Strada Școlilor, am ajuns la partea liniei de tramvai, la partea superioară. Vom începe să pozăm șina, de săptămâna viitoare. Sudorii vor veni peste o săptămână și vom începe realizarea căii la fază finală. Am început inclusiv demontarea trotuarelor”,
a declarat Lucian Florea, șeful de șantier.
FÂNTÂNA ARTEZIANĂ – „CORABIE” (amplasată între Calea Călărașilor si Str. Școlilor)
Fântâna va fi compusă din două bazine circulare cu diametrul de 6 m și adâncime de 0,4 m (poziționate in partea din fata si spate a bărcii) care comunică între ele printr-un „curs de apa” cu o lățime de 1,15m și lungime de 15,00m. Înălțimea maximă- 1,05 m, Lungimea maximă: 29,90 m., – Lățimea maximă: 7,45m., – Înălțimea catargului: 9,50 m.
În bazinele din față și spate ale bărcii sunt prevăzute 14 jeturi tip „geyser” care vor crea valuri pentru a simula barca în mișcare. Fântâna arteziană este prevăzută cu sisteme de filtrare, tratare și recirculare a apei. Pompele de recirculare preiau apa din bazine și o trimit înapoi prin intermediul duzelor de pardoseală, asigurând astfel recircularea apei.
Luminile LED RGB vor ilumina multicolor jeturile tip ”geyser” și suprafața celor două bazine pe perioada nopții. Banda LED RGB va ilumina ”cursul de apă” pe toata lungimea acestuia. Adiacent fântânii arteziene va fi construit un cămin tehnic subteran pentru echipamentele necesare funcționării.
”Se va construi o corabie cu o arhitectură deosebită, proiectată de colegii de la Iași. Va presupune o zonă cu bănci și un curs de apă, din partea superioară în partea inferioară a corabiei și un catarg ce va ajunge până la 12 metri. Construcția va fi realizată din granit.
La acest moment am găsit o rețea în funcțiune a colegilor de la CUP Dunărea pe care o deviem pentru a putea realiza săpătura. Din punctul meu de vedere, va avea cel mai mare impact vizual”,
a declarat Lucian Florea, șeful șantierului de lucru.
FÂNTÂNA ARTEZIANĂ – „GLOB PĂMÂNTESC” (amplasată la intersecția cu Str. Școlilor)
Fântâna este formată dintr-un bazin circular cu diametrul de 5.20m si adâncime de 0.80m. În mijloc, pe un soclu va fi amplasat un ‘glob pământesc’ cu diametrul de 0,80 m în jurul căruia sunt poziționate 2 elemente din oțel inoxidabil, cu diametrul de 2,0 m, respectiv 1.40 m. Pe fiecare element va fi montată o lamă de apa, înglobată în structura metalică.
Fântâna arteziană va avea sistem de filtrare, tratare și recirculare a apei. Lămpile LED RGB vor ilumina multicolor noaptea „globul pământesc”, elementele din otel inoxidabil si bazinul de apa. Adiacent fântânii arteziene va fi construit un cămin tehnic subteran pentru echipamentele necesare funcționării.
Înălțimea libera: 2,00 m. – Diametru: 5,50m/ 6,70 m.
Un alt lucru extraordinar este realizarea unei rețele multitubulare destinată preluării cablurilor aeriene. Au fost prevăzute tuburi de PVC montate longitudinal pe ambele părți ale drumului, camere de tragere, camere de acces de la cablurile ce vor fi coborâte în subteran către beneficiari iar sub intersecții se vor folosi tuburi metalice pe sub structura rutieră.