UMB a început lucrările pentru construirea celui de-al doilea pod ca lungime din România, peste Siret și calea ferată, de pe traseul Drumului Expres Brăila – Galați. Structura care supratraversează Siretul și complexul feroviar va avea o lungime totală de 1,7 kilometri și va fi al doilea cel mai lung pod din România, după cel peste Dunăre de la Brăila.
Podul hobanat peste râul Siret va avea o deschidere centrală de 130 de metri și două secundare de câte 80 m.
”Oricât de tare nu le convine unora, Brăila va deveni unul dintre cele mai importante noduri rutiere din România! Județul nostru este în centrul unor mari proiecte de infrastructură, aflate în diverse stadii. Astăzi, am fost pe șantierul drumului expres Brăila-Galați, unde am discutat cu reprezentanții constructorului și am văzut că lucrurile se mișcă foarte bine. Sunt mari șanse ca drumul să fie circulabil înainte de termenul prevăzut în contract, și anume aprilie 2024. Au fost demarate lucrările la podul peste râul Siret, cea mai importantă structură a primului drumului expres de pe raza județului Brăila”,
a transmis președintele Consiliului Județean, Iulian Chiriac.
TransRegio Galați – Brăila – Slobozia – Drajna – Chiciu – Autostrada A2
Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Infrastructura de Transport de Interes Strategic în Zona de Est și Sud a desemnat pe 12 ianuarie câștigătorul contractului pentru servicii de proiectare, faza Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul de investiții „Drum TransRegio Galați – Brăila – Slobozia – Drajna – Chiciu – Autostrada A2”.
Ofertant Câștigător: Asocierea EAST WATER DRILLINGS SRI (lider de asociere) & PRIMACONS GROUP SRL (asociat)= Beneficiar: Ministerul Transporturilor prin CNAIR. Valoarea contractului este de 17 064 028 lei (20 306 194 lei cu TVA)
”În altă ordine de idei, în urmă cu două luni de zile, la Brăila, am semnat, alături de colegii mei, președinții consiliilor județene Galați, Ialomița și Călărași, contractul pentru studiul de fezabilitate pentru drumul TransRegio care va lega Galați și Brăila de Autostrada Soarelui.
Este un proiect la care am pus umărul patru județe, patru administrații care au înțeles că împreună suntem mai puternici. Am pus bazele celei mai mari asociații de dezvoltare intercomunitară din România și nu ne oprim aici!
Anul acesta, podul peste Dunăre, visul de decenii al brăilenilor, împlinit prin semnarea contractului în mandatul de premier al lui Mihai Tudose, colegul și prietenul meu, va fi gata! Se lucrează și la expertizele geotehnice pentru Aeroportul Internațional Galați-Brăila, un proiect al consiliilor județene Galați și Brăila.
Fapte, că de gargară se ocupă alții!”,
a transmis președintele Consiliului Județean, Iulian Chiriac.
Drumul expres Brăila-Galați este în grafic!
Stadiul fizic al Drumului Expres Brăila-Galați este de 40%, iar dacă vremea va fi favorabilă și antreprenorul va menține ritmul de lucru, se poate lua în considerare darea în trafic a acestui obiectiv mai devreme de termenul contractual de finalizare din aprilie 2024:
- Au început lucrările la cea mai importantă structură a Drumului Expres Brăila-Galați, și anume podul peste Siret
- Proiectul cuprinde următoarele structuri: viaductul de acces de pe malul drept (896, 42 ml); podul peste râul Siret (307,75 ml); viaductul de acces de pe malul stâng (447,91 ml); pasaj peste complexul de cale ferată (139,14 ml).
- Pentru acest tip de lucrare, antreprenorul are cinci instalații de foraj mobilizate, urmând ca în perioada următoare să mărească numărul acestora cu încă două.
Alte lucrări care se desfășoară în șantier:
- Se execută lucrări de terasamente la sensul giratoriu de la km 1+524;
- Se execută lucrări de așternere a stratului de formă, stratului inferior de fundație, dar și a stratului superior de fundație aferent sistemului rutier al girației de la km 1+524;
- Pe partea dreaptă a drumului între km 4+200 și km 5+100 se execută lucrări de așternere a stratului superior de fundație;
- Se execută lucrări de relocare a rețelelor de utilități publice.
Constructor – Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, cu o valoare a contractului de 371.416.131,09 lei, fără TVA, cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.
Drumul Expres Brăila – Galați are o lungime de 10,767 km. Va avea două benzi de circulație, pe fiecare sens, trei poduri, două viaducte și un pasaj. Pornește din drumul de legătură brăilean al podului peste Dunăre și se încheie la intersecția cu DN2B, în zona Movileni.
În ianuarie 2023, Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu promitea finalizarea lucrărilor la Drumul Expres Brăila – Galați până la sfârșitul anului.