
România a marcat un moment semnificativ pentru infrastructura națională prin semnarea contractului necesar construirii Drumului Expres Focșani-Brăila, un proiect cu o lungime de 73,5 kilometri.
Valoarea contractului este de 4,29 miliarde lei, fără TVA, suma destinată realizării celui mai lung tronson de drum de mare viteză care va fi construit în cadrul unui singur angajament.
Asocierea de constructori români desemnată să execute lucrarea include companiile SA&PE Construct, Spedition UMB, Tehnostrade și Arcada Company.
Conform informațiilor transmise de deputatul PSD Mircea Florin, termenul stabilit pentru finalizarea întregului proiect este de 42 de luni, durată ce cuprinde șase luni dedicate etapei de proiectare și trei ani pentru execuția efectivă a lucrărilor.
Proiectul este finanțat prin fonduri europene alocate prin Programul Transport 2021-2027, completate de fonduri de la Bugetul de stat.
Drumul Expres Focșani-Brăila are o importanță strategică deosebită întrucât va realiza o conexiune rapidă și directă între Autostrada Moldovei A7 pe tronsonul Ploiești-Pașcani, Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galați și, în continuare, către regiunile Tulcea și Constanța.
Deși contractul este unic, antreprenorul are posibilitatea de a deschide circulația pe tronsoanele funcționale independent, îmbunătățind astfel gradual traficul în zonă.
Structura complexă a drumului expres va include 57 de poduri și viaducte, șase noduri rutiere care asigură legătura inclusiv cu A7 și Podul de la Brăila, precum și două parcări și un spațiu de servicii complet dotat cu benzinărie și zonă de alimentație publică.