Este vorba despre proiectarea și execuția drumului expres care leagă cele două municipii, pentru dezvoltarea întregii zone, inclusiv prin conexiunea la podul suspendat peste Dunăre.
Viitorul drum expres, o alternativă la DN22B, are o lungime de 11 km, va cuprinde 3 poduri, 2 viaducte și un pasaj și va fi proiectat, evident, cu 2 benzi pe sens și cu parapete despărțitor între sensuri.
Constructorul român care a câștigat contractul, și care a dat dovadă de seriozitate în lucrările pe care le are deja în portofoliu, va trebui să finalizeze proiectarea în cel mult 10 luni, iar execuția în maximum 24 de luni.
Acest drum expres va face legatura între orașele Brăila și Galați și are o lungime planificată de 12,29km. Constructorul a fost selectat în septembrie 2020: asocierea SA & PE Construct SRL – Spedition UMB – Tenostrade SRL, preț: 371.416.131,09 lei fără TVA.
Traseul drumului expres se continuă cu un pod peste Dunăre aflat în construcție între Brăila și Smârdan în județul Tulcea.